سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد الرضا در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) سوگوار و عزادار است

بارگاه ثامن الحجج در روز شهادت هفتمین امام شیعیان سیاهپوش است و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت از دور و نزدیک برای تسلیت مصیبت شهادت پدر بزرگوار امام هشتم به محضر ایشان مشرف میشوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  امام موسی کاظم (ع) ملقب به باب الحوائج بار‌ها از سوی مهدی و هارون عباسی زندانی شد و سرانجام در ۲۵ رجب سال ۸۰۳ ق. در زندان سندی شاهک به شهادت رسید.

زندگانی ائمه اطهار به ویژه امام موسی کاظم (ع) سرشار از حکمت‌های اخلاقی است به گونه‌ای که با کمی تامل و صرف وقت هرکسی می‌تواند به اندازه خود از این سرچشمه الهی بهره‌مند شود.

امام موسی کاظم (ع) صفات برگزیده زیادی داشتند که از جمله این صفات می‌توان به علم زیاد حضرت، عبادت و بردباری ایشان اشاره کرد؛ در واقع علمای اهل سنت و شیعه به امام موسی کاظم (ع) به عنوان یک عالم دینی برجسته احترام می‌گذراندو مرقد مطهر این امام بزرگوار در حرم کاظمین زیارتگاه مسلمانان زیادی از سراسر دنیا به ویژه شیعیان است.

از بردباری، گذشت، علم و عبادت حضرت سخن‌های بسیار گفته شده، اما آن چه قابل تامل است لقب این امام بزرگوار می‌باشد. کاظم به معنای فروبرنده خشم است و امام موسی کاظم (ع) در این صفت بی نظیر است به گونه‌ای که این امر را بسیار به فرزندان خود سفارش می‌کرد و در موارد زیادی هر کس به او بدی می‌کرد می‌بخشید و در حق او با نیکی رفتار می‌نمود. 
 
در سالروز شهادت غریبانه امام موسی کاظم (ع) برای عرض تسلیت به ساحت امام رضا (ع)، فرزند این امام بزرگوار، همانند بسیاری از عاشقان و دل دادگان ائمه عصمت و طهارت (ع) راهی حرم امام هشتم (ع) شدم.
 

  برگزاری اجتماع عظیم "غروب اسارت" در حرم رضوی هم زمان با سالروز شهادت امام کاظم(ع)


امروز هم زمان با شهادت غریبانه امام هفتم(ع) در حرم امام رضا (ع) اجتماع عظیم عزاداران و هیات‌های مذهبی تحت عنوان"غروب اسارت"برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی با اشاره به این که این اجتماع عظیم ساعت ۱۷ در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود گفت: در پایان مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن مومنی سخنرانی خواهد کرد و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی و عزاداری در وصف امام موسی کاظم (ع) خواهند پرداخت.

یا موسی بن جعفر (ع) دوران تو زمان اوج خفقان و ستمکاری بنی عباس بود و تو توانستی با شناخت زمانه، تحمل سختی‌ها و بردباری، تاریخ را به گونه‌ای رقم بزنی که هنوز هم بعد از گذشت سالیان دراز مثال زدنی باشد. امید وارم با تلاش خود بتوانیم از شما صبور بودن و کظم غیظ را بیاموزیم.

انتهای پیام// ز.‌ی

گزارشگر: زهرایونسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.