سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدادی:به زودی سورپرایز ویژه‌ای برای مردم کشورم رو خواهم کرد

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن گفت: این قول را به شما می‌دهم که به زودی سورپرایز ویژه‌ای برای مردم کشورم رو خواهم کرد.

احسان حدادی در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرایطش اظهار داشت:خوشبختانه نزدیک به چهل روز می شود که جهت برگزاری اردو در سن دیه گو حضور دارم. این دوره اردو را با هدف آغاز تمرینات پرتابی زیر نظر مک ویلکینز و برای حضور در چند مسابقه تا پیش از آغاز بازی های آسیایی جاکارتا در ایالت کالیفرنیا دنبال می کنم. 40 روز دیگر اینجا هستم و بعد از آن راهی دیار ژرمن ها می شوم.

او با اشاره به تمرینات سنگینی که در آمریکا انجام می دهد،گفت: نزدیک به چهار ماه می شود که تمرینات جدی و سنگینی را برای حضوری موفق در رقابت های دایموند لیگ، جام جهانی جمهوری چک و بازی های آسیایی جاکارتا شروع کرده ام.
 

او ادامه داد:هر جا که می رفتم طوری با من صحبت می کردند که انگار تمام شدم اما اصلا برای من موضوع تمام شدن یا تمام نشدنم مطرح نبود، مهم این بود که من باید خودم را به خودم ثابت می کردم. راستش را بخواهید اکنون چیزی شروع نشده که بخواهد تمام شود، چون مسابقه ای بوده با وجود حضور برترین های دنیا که زیاد این مسابقه برای من اهمیت نداشت، هدف من المپیک 2020 است.امیدوارم در المپیک بتوانم نتیجه خیلی خوبی بگیرم تا اول دل خودم و سپس دل هوادارانم را شاد کنم.

نایب قهرمان المپیک لندن درباره اولین مسابقه‌ای که شرکت می‌کند، پاسخ داد: فصل مسابقاتم از آمریکا شروع شد. سه مسابقه و شاید هم بیشتر در آمریکا دارم و بعد از خاتمه این اردو بلافاصله به اروپا می‌روم تا در آنجا هم مسابقاتی را برگزار کنم. طبق برنامه روزهای (پنجشنبه و شنبه) در مسابقات چولیویستا سن دیه گو به مصاف برترین پرتابگران دیسک جهان رفتم و با وجودی که اولین مسابقات فصلم محسوب می شد اما خدا را شکر رکورد درخشانی را بعد از نزدیک به هشت سال ثبت کردم. در این مسابقه به غیر از دانیل استال و دنیل یاسینکی چند پرتابگر خوب دیگر هم از کشورهای آمریکا شرکت داشتند.

هدفم درخشش در دایموند لیگ و کسب طلای چهارم بازی های آسیایی است

دارنده مدال برنز جهان درمورد حضورش در رقابت های دایموند لیگ هم بیان کرد: خوشبختانه با ثبت رکوردهای خوب توانستم دوباره جواز حضور در رقابت های دایموند لیگ را بدست بیاورم ،زیرا یکی از اولویت های اصلی ام حضور درخشان در دایموند لیگ است که بتوانم با رکورد‌های خوب، نتیجه عالی برای شروع داشته باشم. البته در کنار دایموند لیگ، بازی های آسیایی جاکارتا هم در پیش دارم که امیدوارم بتوانم رکوردی بی نظیری را در اندونزی به ثبت برسانم تا از این حیث در ورزش دوومیدانی رکورددار شوم.

مک ویلکینز از عملکردم رضایت دارد

قهرمان بازی های آسیایی اینچئون درمورد اینکه آیا مربی‌اش مک ویلکینز از کارش راضی است یا خیر،گفت: مک ویلکینز هم از من راضی است. یکسری ایرادات دارم که مربی ام معتقد است برطرف می‌شود و جای نگرانی ندارد. از روز اولی که او هدایت مرا بر عهده گرفت معتقد بود که می توانم به رکورد 70 متر برسم و تمام تلاشم بر این است تا به این رکورد فوق العاده دست یابم. خوشبختانه شرایطم رضایت بخش است و با توجه به اینکه فشار تمریناتم زیاد است اما حس خوبی دارم.

خوش شانسم که با چنین مربی توانمندی کار می کنم

حدادی در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: در مجموع از نحوه کار کردن با مک راضی ام، چرا که او روحیه ام ام را صد برابر کرده است.بر عکس اقتضای سنش، فردی سرزنده و فعال است و هر روز با انرژی تر از روز قبل صبحش را آغاز می کند و همین امر به من انگیزه بیشتری می دهد. شاید بتوان گفت من خوش شانس ترین فردی هستم که می توانم با چنین مربی با دانشی همکاری کنم.

به زودی سورپرایز ویژه ای برای مردم کشورم رو خواهم کرد

او درباره اینکه آیا به درخشش دوباره امیدوار است یا خیر،اظهار کرد:دقیقاً. من خیلی امیدوارم که ضعف‌های تکنیکی‌ام برطرف شود و درخشش گذشته ام را دوباره تکرار کنم.این قول را به شما می دهم که به زودی سورپرایز ویژه ای برای مردم کشورم رو خواهم کرد. تنها و تنها هدف من ورزش‌کردن و کسب موفقیت برای ایران در رقابت های مختلف برون مرزی است.

اوج گرفتن دوباره ام را مدیون رهنمون های حسین توکلی هستم

حدادی درباره همکاری اش با حسین توکلی هم گفت:او از نظر روحی و ذهنی خیلی به من کمک می‌کند.به‌ نظر من از توانایی‌های حسین توکلی به نحواحسن استفاده نمی‌شود.از طرف دیگر چون برخی از تمرینات من با تخصص توکلی یکسان است بنابراین او می‌تواند در این زمینه ها کمک حالم باشد. از نظر ذهنی و روانی نیز حضور حسین توکلی کنارم باعث شده با روحیه بهتری نسبت به قبل تمریناتم را دنبال کنم.همچنین طبق صحبت هایی که با او داشتم قرار شده از اوایل اردیبهشت ماه به من در آلمان ملحق شود. جدا از این مسئله به صورت شبانه روزی با این مربی در ارتباطم و به طور قطع می توانم بگویم اوج گرفتن دوباره ام را مدیون رهنمون های او هستم. من خیلی خوشحالم که او را دارم و امیدوارم فدراسیون دوومیدانی قدر او را بداند.

توقع مردم از من کسب طلای چهارم در بازی های آسیایی است

حدادی درباره اهدافش برای بازی های آسیایی جاکارتا گفت: مانند همیشه سعی می‌کنم در هر مسابقه‌ای که باشم، بهترین مدال را کسب کنم. جدا از این‌که همیشه مردم از من توقع دارند، برای خودم خیلی مهم است که ‌بتوانم در بازی‌های آسیایی چهارمین مدال طلای خودم را بگیرم و به همین خاطر انگیزه‌ بالایی دارم تا این امر را محقق کنم.

آرزوی ورزشی ام تاسیس کمپ پرتاب ها در ایران است

نایب قهرمان المپیک لندن درباره اینکه کارهای احداث کمپ به کجا انجامید ،گفت: در جریان برگزاری هشتمین دوره رقابت های دوومیدانی داخل سالن آسیا مذاکراتی را با وزیر ورزش و همچنین دهلان الحمد رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا انجام دادم. از برنامه هایم برای احداث یک کمپ استعدادیابی در سطح ایران و آسیا گفتم. آنها هم قول مساعد دادند که از این پیشنهاد من حمایت کنند. حتی پیش از پایان سال هم به دیدن وزیر ورزش رفتم و او هم قول مساعد داد تا این برنامه ای که مدنظرم است هر چه سریعتر عملی شود.

یکی از بزرگترین آرزوهای زندگی ورزشی ام این است که بتوانم تجربیاتم را که در این سال ها بدست آورده ام در اختیار نوجوانان و جوانان علاقه مند به این رشته، قرار بدهم. اولویتم این است که تابستان ها در ورزشگاه کشوری و زمستان ها در جزیره کیش کمپ تاسیس کنیم. مطمئن باشید در صورت عملی شدن این کار دیگر شاهد خروج ارز از کشورمان نخواهیم بود بلکه حتی می توانیم با حضور پرتابگران سایر کشورها درآمدزایی هم داشته باشیم. امیداورم این کمپ هر چه زودتر با تدابیر ویژه وزیر ورزش و جوانان افتتاح شود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه درگیر ورزش حرفه ای هستم و زیاد فرصت ندارم به همین علت افرادی را پیدا کردم تا در این زمینه به من کمک کنند. حتی به غیر از مک ویلکینز ،مربیانی از آلمان، لهستان، روسیه و بلاروس نیز اعلام آمادگی کرده اند تا در صورت راه اندازی این کمپ در کشورمان حضور یابند.

کسب یک رکورد و مدال با ارزش در بازی های آسیایی از پرچمداری هم مهم تر است

قهرمان پرتاب دیسک آسیا درباره اینکه اگر به عنوان پرچم دار کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا انتخاب شود جوابش چه خواهد بود،گفت: هر تصمیمی که مسئولان کمیته ملی المپیک بگیرند به آن احترام می گذارم. در گذشته هم پیشنهاد پرچمداری در بازی های آسیایی اینچئون،گوانجگو و همچنین المپیک لندن را به من داده بودند اما چون همیشه با تاخیر به مسابقات می رسیدیم به همین دلیل مربی ام ترجیح می داد تا از انجام این کار خودداری کنم. به نظرم افتخار بزرگی است که آدم بتواند این وظیفه مهم را بر عهده بگیرد. معتقدم ورزشکاران دیگری هم هستند که به عنوان پرچمدار انتخاب شوند. البته با این وجود بیشتر از پرچمداری کسب یک رکورد و مدال با ارزش در بازی های آسیایی از همه چیز برایم مهم تر است.

مشکلی از بابت دریافت مطالباتم از ذوب آهن ندارم

نفر سوم جهان درباره اینکه آیا توانست مطالباتش را از باشگاه ذوب آهن دریافت کند یا خیر،توضیح داد: من مشکلی از این بابت ندارم و هر زمانی که به کشور بازگردم مطالباتم را از ذوب آهن می گیرم.

مدال المپیک توکیو را نشانه گرفته ام

رکورد دار پرتاب دیسک ایران در پایان خاطر نشان کرد: به دنبال این هستم تا در المپیک 2020 توکیو مانند 2012 لندن برای کشورم مدال آوری کنم و شک ندارم که مک می تواند با توجه به تجربیات گرانبهایش من را به این هدفم نزدیک کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.