سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بطحایی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

برخی از امتحانات دانش‌آموزان در ماه رمضان برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحان تعدادی از دروس دانش‌آموزان در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ممنوعیت آزمون در دوره های ابتدایی برای مدارسی که از طریق آزمون دانش آموز خود را جذب می‌کنند طبق مصوبه پابرجاست، اما برای برخی از گروه‌های دانش آموزی تبصره‌ای وجود دارد که در صورت تصویب رئیس جمهور مراتب آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بطحایی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال جدید ادامه داد: این موضوع تکلیف قانونی است که برعهده دولت قرار دارد و باید طرحی به مجلس ارائه دهیم تا به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: این لایحه در دست اجراست، اما اعتبارات تخصیص داده شده کفاف پرداخت‌های ناشی از اجرای طرح رتبه‌بندی را نمی‌دهد، یعنی اعتباراتی که در بودجه 97 برای آموزش و پرورش پیش‌بینی شده، صرفنظر از طرح رتبه‌بندی معلمان است.

بطحایی یادآور شد: امیدواریم با مدیریت منابعی که صورت می‌گیرد بتوانیم بخشی از طرح رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کنیم، چرا که طراحی‌های آن انجام شده است و اگر از ابتدای مهرماه امسال منابع مالی لازم فراهم شود، بخشی از این طرح مجددا اجرایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آزمون پایان سال با ماه رمضان مصادف می‌شود، چه تدابیری برای دانش‌آموزان اندیشیده‌اید، اظهار کرد: همکاران ما در حوزه کارشناسی بررسی‌های مختلف انجام دادند تا ببینند آیا می‌توان امتحان پایان سال را طوری سازماندهی کرد که با ماه مبارک رمضان تقارنی پیدا نکند.

وی در پایان با بیان اینکه متأسفانه این اتفاق نیفتاده است و با توجه به تعطیلات مکرری که سال 96 داشت، نمی‌توانیم سال تحصیلی را کوتاه کنیم، یادآور شد: آزمون تعدادی از دروس در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اما در تلاشیم برخی از ملاحظات را برای دانش‌آموزان روزه‌دار در نظر بگیریم تا فشاری به آنها وارد نشود.

بطحائی با اشاره به خرید کالای ایرانی گفت: ما دو نوع اقدام داریم اقدام اول استفاده از تجهیزات و امکاناتی است که تولید ملی و داخلی است که در آموزش و پرورش به دلیل تنوع تولیدات داخلی تقریبا ما را مستغنی می‌کند از خرید کالاهای خارجی اما اقدام دوم بخش فرهنگ سازی است که با برنامه‌هایی که از مهر 97 بعلاوه برنامه های ملی که داریم تلاشمان اشاعه این فرهنگ است که استفاده از کالاهای ایرانی چه تاثیری در کشور دارد.

 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره موضع آموزش و پرورش نسبت به آزمون‌های سمپاد اظهار کرد: تصمیم گیری درباره حذف آزمون‌های نسبتا سختی که در دوره ابتدایی برگزار می شد، مورد استقبال بسیاری از آحاد مردم قرار گرفت و بخش‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های علوم تربیتی این تصمیم را تایید و ما را ترغیب به استمرار این تصمیم کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای ابلاغ در خدمت رئیس‌جمهوری قرار دارد که با ابلاغ آن، تکلیف روشن خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در اصل ممنوعیت آزمون برای دوره ابتدایی و استفاده از کتب کمک درسی در این دوره فشارهای بسیاری که به دانش آموزان و خانواده‌ها وارد می‌شود، هیچ‌کس تردیدی ندارد و این ممنوعیت کماکان برقرار است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.