سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش صادرات بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از گلستان به بازارهای هدف

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان از افزایش ۷ درصدی صادرات در استان و به مبلغ ۲۲۵ میلیون دلار بعد از دوسال متوالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در اولین نشست خبری سال جدید که امروز در سالن جلسات این نهاد برگزار شد به ارائه گزارش عملکرد سال گذشته پرداخت و حوزه‌های مختلف مانند صادرات استان اشاره کرد و گفت:بعد از دوسال برای اولین بار حجم صادرات ۷ درصد نسبت به سال‌های ۹۴ و ۹۵ افزایش یافته است.

قوانلو افزود: محصولات صادر شده در سال گذشته به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار از گمرکات استان به بازار‌های هدف بوده است که باعث افزایش ۷ درصد‌ی در این حوزه شد که نسبت به آمار کشوری افزایش داشته است.

وی افزود: محصولات صادراتی استان گلستان به ۲۹ کشور بوده که بعضی کشور‌ها مانند رومانی، قطر، صربستان، بوسنی، یونان، نروژ، لهستان و کنیا برای اولین بار سهم داشته اند که رومانی صادراتی به ارزش ۴ میلیون دلاربیشترین سهم در این حوزه را دارد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ادامه داد: از کل ارزش صادرات استان ۷۴ میلیون دلار به اقلام صنعتی تعلق داردکه نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

قوانلو به جلسات متعدد کارگروه تسهیلات رونق تولید در سال گذشته اشاره کرد و گفت:: مبلغ ۸۵۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۹۰۵ واحد صنعتی کوچک و متوسط پرداخت شد واستان گلستان بعد از استان‌های تهران، اصفهان، البرز و فارس رتبه پنجم کشوری را دریافت کرد.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ واحد در حوزه گردشگری از تسهیلات رونق تولید به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان، حوزه نوسازی و بازسازی به مبلغ ۴۹ میلیارد تومان برای ۱۹ واحد تحت پوشش سازمان صنعت معدن و تجارت پرداخت شد وهمچنین در سال گذشته ۱۹ واحد راکد استان بعد از دریافت تسهیلات مجدد غعالیت اقتصادی خود را آغازکردند.

قوانلو در این نشست خبری به میزان اشتغال تولید شده در حوزه صنعت معدن و تجارت اشاره کرد و گفت:با تعهد ایجاد شغل درسال گذشته که ۵ هزار و ۷۰۰ مورد پیش بینی شده بود، توانستیم بیش از ۷ هزار شغل ایجاد کنیم که بیش از ۴ هزار شغل در اصناف و بیش از یک هزار شغل در صنعت و معدن و ۴۷۷ نفر در شرکت‌های پخش مشغول کار شدند که امسال نیزاستان گلستان برای ایجاد اشتغال ۷ هزار نفر تعهد داده است.

در پایان این نشست خبری چوپانی رییس اتاق بازرگانی استان گلستان به آزاد سازی زندانیان ایرانی و تفاهم بین ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در سفر مسئولان کشوری و استانی به کشور ترکمنستان برتاساس مذاکرات و گفتگوی دو جانبه ۲۸۳ زندانی که بیشتر آن‌ها راننده و بازرگان بودند آزاد شدند و ۱ نفر به دلیل مجروحیت همچنان در این کشور باقی است که با مساعد شدن شرایط وی به ایران انتقال خواهد یافت.

چویانی ادامه داد: از دیگر اقدامات این سفرکه با حضورسید مناف هاشمی استاندار گلستان برگزار شدعقد قرار داد بین دو کشور برای ایجاد شهرک‌های صنعتی، سرمایه گذاری مشترک و تامین سرمایه برای زیر ساخت‌های کشور ترکمنستان است.

انتهای پیام /گ
 

صادرات 200 میلیون دلاری محصولات گلستانی

برچسب ها: صنعت و معدن ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.