سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

28 فروردین ماه؛

آغاز ثبت‌ نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان

ثبت‌ نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از 28 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال حیدری، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان به آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از 28 فروردین ماه اشاره کرد و بیان داشت: ثبت‌ نام تا 5 اردیبهشت ‌ماه سال جاری ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعتراضات و غیره به صورت اینترنتی از طریق سایت www.azmoon.medu.ir صورت می گیرد.

حیدری با بیان اینکه در سال‌های گذشته آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به صورت استانی برگزار میشد اذعان داشت: این آزمون امسال به صورت کشوری و همزمان با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، ساعت 9 صبح 11 خردادماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: حداکثر تا 3 هفته پس از برگزاری آزمون، کلید اولیه سوالات در سایت www.azmoon.medu.ir قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه محتوای آزمون شامل 2 بخش استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که در هر 2 بخش، سوالات به صورت 4 گزینه‌ای طراحی شده‌اند، افزود: سوالات مربوط به استعداد تحلیلی 20 درصد سوالات را تشکیل می‌دهند و براساس مباحث گوناگونی طراحی شده‌اند و مبتنی بر محتوای کتب درسی نیستند، بلکه براساس مفهوم دروس طراحی شده‌اند.

جمال حیدری بیان کرد: سوالات مربوط به بخش استعداد تحصیلی 80 درصد سوالات آزمون را تشکیل می‌دهند و سوالات از کتاب‌هایی مانند قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم و ریاضی طراحی شده‌اند. تمام سوالات آزمون براساس کتب درسی پایه هشتم سال 96-95 و پایه نهم 96-97 طراحی شده‌اند.

این مقام مسئول درخصوص شرایط ثبت‌نام در آزمون گفت: برای ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان داشتن حداقل معدل کل 19 در پایه نهم و برای ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی داشتن حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی 97-96 الزامی است.

حیدری اظهار داشت: البته برای متقاضیان ورود به مدارس نمونه دولتی کسب نمره لازم در 50 درصد امتیاز لازم ورود به این مدارس محسوب می‌شود و پس از آن برای ثبت‌نام در این مدارس داشتن معدل کل 17 نیز برای دانش‌آموزان الزامی است.

انتهای پیام/گ

28 فروردین ماه، آغاز ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.