سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۷ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در خراسان شمالی سالانه بیش از ۷ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.

محمد علی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ گفت: سالانه بیش از ۷ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای،  یک و نیم میلیون اصله نشاء گل و گیاهان دارویی و گلدانی در استان خراسان شمالی تولید می‌شود.

وی با بیان این که هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات گلخانه‌ای به متقاضیان در استان نداریم، افزود: تسهیلات به متقاضیان گلخانه‌ای از محل صندوق توسعه ملی و از محل تسهیلات روستایی وعشایری در استان خراسان شمالی پرداخت می‌شود.

شریکیان با اشاره به این که در سال گذشته ۱۳ هکتار به مساحت سطح گلخانه‌های استان افزوده شده است ، گفت:  هم اکنون ۱۳۵ واحد گلخانه‌ای در استان وجود دارد.

وی افزود: براساس تاکید مسئولان جهاد کشاورزی استان ایجاد گلخانه‌های کوچک با مقیاس کمتراز ۳ هزار متر مربع در اراضی داخل محدوده روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر در استان خراسان شمالی ایجاد می‌شود.

شریکیان اظهار کرد: فاز اول مجتمع گلخانه‌ای امام رضا (ع) واقع در شهرستان مانه و سملقان در سطح ۱۳ هکتار شامل ۲۶ قطعه ۵ هزار متر مربعی دارای زیرساخت‌های لازم برای احداث واحد‌های گلخانه‌ای است.

وی بیان کرد: هم اکنون این مجتمع توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور برای واگذاری فراخوان عمومی شده است که خود فرصت مناسبی برای توسعه اشتغال و تولید استان خراسان شمالی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آشنایی بیشتر با شیوه‌های پیشرفته کشت و تولید در محیط‌های گلخانه‌ای، فراهم آوردن امکان بهره برداری اقتصادی از اراضی خرد کشاورزی، ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی با سرمایه گذاری اندک، افزایش تولید در جوار مراکز جمعیتی و اقامتی، توسعه فرهنگ کشاورزی خانواری و تجربه اندوزی و کسب مهارت‌های لازم را از اهداف این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/ ب

 

توسعه و گسترس سطح گلخانه‌های استان خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.