سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهادی که زیر پای اینفانتینو را سُست کرد

اصرار رئیس فیفا به پیشنهاد ۲۵ میلیارد دلاری برای توسعه جام باشگاه‌های جهان و جام جهانی اعضای فیفا را ناامید کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته در جلسه شورای فیفا در شهر بوگوتا پایتخت کلمبیا ،جانی اینفانتینو رئیس فیفا پیشنهاد نجومی 25 میلیارد دلاری از کنسرسیوم مشترک خاورمیانه و آسیا برای توسعه جام باشگاه های جهان و جام جهانی مطرح کرد که با وجود اصرار رئیس فیفا ،این طرح توسط اعضای شورای فیفا رد و اعلام نیاز به اطلاعات بیشتر شد.

بنابر گزارش نیویورک تایمز هدف اینفانتینو بر اصرار پیشنهاد کنسرسیوم مشترک خاورمیانه و آسیا تلاش برای افزایش درآمد و بازگرداندن سود کلان به فیفا است که به دلیل رسوایی بزرگ فساد در سال 2015 صدمه زیادی دیده بود.او همچنین قصد دارد تا بودجه فیفا را برای چهار برابر کردن وعده هایش به 211 کشور عضو فیفا افزایش دهد و جایگاهش را برای دوره انتخابات بعدی محکم تر نماید.

اما با وجود همه اینها اعضای شورای فیفا حاضر نیستند تا افسار فیفا را به دست عده ای سرمایه گذاران بدهد تا آنها با تبلیغات رقابت جهانی را تبدیل به عرصه تجاری نمایند.

این گزارش حاکی است پیشنهاد 25 میلیارد دلاری کنسرسیوم مشترک خاورمیانه و آسیا ،خواهان تغییر در شکل برگزاری رقابت های قهرمانی کنفدراسیون هستند و ایده آنها برگزاری رقابت ها هر چهار سال یکبار با شرکت 12 تیم برتر اروپایی است که این ایده از نظر اعضای شورا رد شده است چون با لیگ قهرمانان تقابل خواهد شد.

انتهای پیام/

پیشنهاد 25 میلیارد دلاری کنسرسیوم خاورمیانه رد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.