سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سد مهاباد، سومين سد پرآب آذربایجان غربی

سد مهاباد با ۱۶۵ میلیون متر مکعب آبگیری، دومین سد پرآب استان اذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: ۵۹ درصد ظرفیت سد‌های ۱۳ گانه این استان با آبگیری فصلی پر شده که سد مهاباد با ۱۶۵ میلیون متر مکعب ظرفیت حجمی دومین سد پرآب استان آذربایجان غربی است.

کیومرث دانشجو با اشاره به اینکه بیشترین آب موجود در پشت سد‌های استان به سد بوکان اختصاص دارد افزود:سد بوکان با ۶۲۶ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده، نخستین سد پرآب آذربایجان غربی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیم درصد بیشتر آبگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های آذربایجان غربی وجود داشت گفت: در حال حاضر ۱۳ سد شامل سد‌های بوکان، شهرچای، آغ چای، مهاباد، حسنلو، ساروق، زولا، دریک، ماکو، شهید قنبری، ارس ۲، قیقاج و سیلوه در آذربایجان غربی آبگیری شده است که حجم کلی این سد‌ها در این فصل از سال به ۱ میلیارد و ۳۶۶ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی اضافه کرد: امسال سد سیلوه نیز به جمع سد‌های این استان اضافه شده و مخزن این سد در زمان حاضر دارای ۳۹ میلیون مترمکعب آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: در زمان حاضر حجم آب در پشت سد‌های حسنلو نقده، زولا و دریک سلماس و همچنین سد ماکو کاهش یافته که نشان دهنده کاهش بارندگی در این مناطق است.

کیومرث دانشجو افزود:بیشترین میزان کاهش آب سد‌های استان مربوط به سد ماکو در حوضه آبریز ارس و سد حسنلو نقده در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده و آب هر یک از این سد‌ها ۱۷ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

انتهای پیام/خ

 

ذخیره سازی  آب در پشت سد‌های استان آذربایجان غربی

 

برچسب ها: محیط زیست ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.