سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالروز وقوع زلزله شنبه:

۱۶۰۰ خانه دربخش زلزله زده شنبه بوشهر بازسازی شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: پس از زلزله ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۲ در بخش شنبه و طسوج این شهرستان تاکنون یکهزارو ۶۰۰ واحد مسکونی در منطقه بازسازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سید اصغر صالحی روز چهارشنبه در سالروز وقوع زلزله بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی گفت: بر اساس آخرین برآورد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بر اثر این زلزله در ۲ شهر شنبه، کاکی و ۲۳ روستای شهرستان دشتی یکهزارو ۱۹۵ واحد مسکونی بطور کامل تخریب شد و ۹۵۶ واحد مسکونی آسیب دید.

وی اضافه کرد: با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همکاری و همیاری سایر ادارات و نهاد‌های شهرستان دشتی، شورا‌های اسلامی، شهرداران و دهیاران مناطق زلزله زده یکهزارو ۶۰۰ واحد مسکونی بطور ۱۰۰ درصد بازسازی و تحویل مردم شد.

وی بیان کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی ۲۹۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض دولت هزینه شد.

صالحی ادامه داد: بعد از زلزله بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های روستا‌ها و شهر شنبه بهسازی و آسفالت شد که سبب بهبود وضعیت حمل و نقل و رفاه مردم و تغییر اساسی مبلمان این مناطق شده است.

وی افزود: برای بهسازی و آسفالت معابر مناطق زلزله زده دشتی ۶۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

صالحی بیان کرد: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد واحد‌های مسکونی در شهر و روستا‌های زلزله زده بخش شنبه به دلیل مهاجرت مالکان آن‌ها تکمیل نشده است.

زلزله ۶.۱ ریشتری روز ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۲ در بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی را لرزاند که در این حادثه ۳۷ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/م

تاکنون یکهزارو 600 واحد مسکونی در شنبه بازسازی شده است

برچسب ها: حوادث ، امداد و نجات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.