سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام ۲۰۰ تیم پزشکی به مناطق محروم لرستان

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: ۲۰۰ تیم پزشکی بسیج جامعه پزشکی لرستان امسال به مناطق محروم استان اعزام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ علی بیرانوند،مسئول بسیج سازندگی استان لرستان با بیان اینکه جامعه بسیج پزشکی لرستان امسال ۲۰۰ تیم پزشکی را به روستا‌ها و مناطق محروم استان اعزام می‌کند، اظهارداشت: با اعزام تیم‌های بهداشتی و تخصصی پزشکی، خدمات بهداشتی درمانی به مناطق محروم ارائه می‌شود.

وی ارائه ویزیت رایگان به بیماران مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های امسال برشمرد و افزود: در سال ۹۷، ۴ بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان برپا می‌شود تا با اعزام تیم‌هایی با تخصص‌های مختلف پزشکی به مردم ارائه خدمت کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان عنوان کرد: در بخش مهندسین کشاورزی، طرح بسیج همگام با کشاورز اجرا می‌شود به نحوی که در ۱۶۰ شبکه در راستای کاشت، داشت و برداشت محصول مباحث مشاوره‌ای به کشاورزان ارائه می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های بسیج سازندگی را مهارت افزایی عشایر دانست و بیان کرد: در این زمینه ۵۰۰ نفر در سر فصل‌های مختلفی مانند دامداری وکشاورزی مشاوره دریافت می‌کنند.

بیرانوند گفت: از دیگر برنامه‌ای بسیج سازندگی در سال ۹۷ احداث یا تکمیل و مرمت پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی مناطق محروم است که در این زمینه نیز ۱۲۰ با سه آیتم پشتیبانی فرماندهی، تعاملی ادارات دولتی و قرارگاه خاتم برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در اجرای طرح‌های آبخیزداری نیز بر اساس تعاملاتی که با منابع طبیعی داریم ۲۰ پروژه تعریف شده که در صورت تامین اعتبار اجرا می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان بیان کرد: برنامه دیگر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی وصنایع تبدیلی است که برای اجرای آن تسهیلات تعریف شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی انجام شده تا امسال ۱۷۵۰ کارگاه تولید طرح‌های اقتصاد مقاومتی برپا شود و اگر وام‌هایی که توسط بانک‌های عامل در نظر گرفته شده، پرداخت شود طرح‌ها را انجام می‌دهیم که به همین نسبت نیز شغل ایجاد می‌شود.

بیرانوند راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع تبدیلی را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی برشمرد و افزود: راه‌اندازی ۵۰۰ کارگاه صنایع تبدیلی مطابق با ظرفیت‌های هر شهرستان تعریف شده است.

وی از اجرای طرح کرامت خبر داد و گفت: در این طرح به رونق سکونت گاه‌های غیر رسمی و بازسازی آن‌ها اقدام می‌شود که در این زمینه نیز کار ۷۴ خانه محروم شروع شده است و در این راستا ۱۱ حمام و سرویس بهداشتی نیز احداث می‌شود علاوه بر این احداث ۹ واحد خانه افراد مددجو تحت پوشش بهزیستی که در زلزله سال گذشته کرمانشاه تخریب شد را در دست ساخت داریم.

انتهای پیام/د

۲۰۰ تیم پزشکی به مناطق محروم  لرستان اعزام می‌شود

برچسب ها: علوم پزشکی ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.