سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساعدی در تشریح نشست کمیسیون انرژی:

کیفیت بنزین با حضور مدیر عامل پالایشگاه نفت بررسی شد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی از بررسی کیفیت بنزین و تأثیر آن بر آلودگی کلانشهرها خبر داد.

قاسم ساعدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از حضور صادق‌آبادی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پالایش نفت ایران، مسئولان مرکز پژوهش‌های سنجش، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست در نشست امروز این کمیسیون برای بررسی کیفیت بنزین و تأثیر آن در آلودگی آن بر کلانشهرها خبر داد.

وی ادامه داد: صادق‌آبادی گزارشی از آخرین دستاوردها و روند اجرایی پالایشگاه‌های کشور در این جلسه ارائه کرد و در ادامه به ابهامات و نقدهای نمایندگان درباره بنزین پاسخ داد.

ساعدی اظهار کرد: با توجه به شاخصه‌های کیفی در جایگاه‌های سوخت باید بر اساس استاندارد ملی و یورو 4 در کلانشهرها میزان سولفور زیر 50 باشد اما اکنون در برخی از جایگاه‌ها میزان آن بالاتر از این مقدار است و این تعللی است که به وسیله دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان استاندارد به وجود آمده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی ادامه داد: بر اساس قوانینی که به دستگاه‌ها تکلیف شده نظارت حفظ استاندارد یورو 4 بر عهده دستگاه محیط زیست و سازمان استاندارد کشور است. لذا وضعیت سوخت باید از یورو 4 به یورو 5 ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: مدیر عامل پالایشگاه نفت در این نشست قول دادند که تریم 2 و تریم 3 پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا انتهای امسال به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم در بحث بنزین به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.