سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید نادر یک مقام ارشد میانماری از اردوگاه پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش

قرار است یکی از مقامات ارشد میانمار روز چهارشنبه از اردوگاه‌های مسلمانان روهینگیا در بنگلادش بازدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از وزرای میانمار روز چهارشنبه از اردوگاه‌های پناهجویان در بنگلادش بازدید می‌کند. مقامات امید دارند این بازدید که تاکنون کمتر اتفاق افتاده است بازگشت پناهجویان روهینگیایی به کشورشان را تسریع کند. این مقام ارشد میانمار قرار است با حدود ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی که از ماه اوت کشورشان را از ترس جان ترک کرده اند صحبت کند.

«محمد عبدل کلام»، کمیساریای پناهندگی و بازپروری بنگلادش، در این خصوص به رویترز گفت: «تعداد زیادی از مردم کشورش اینجا هستند و وظیفه اخلاقی او این است که به شرایط آن‌ها رسیدگی کند».

مسلمانان روهینگیایی که در کشور بودایی میانمار جز اقلیت به حساب می‌آیند قرن هاست در این کشور زندگی می‌کنند، اما همواره سرکوب شده اند و حق شهروندی آن‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شود. مقامات میانمار باور دارند مسلمانان روهینگیا مهاجر هستند و به این سرزمین تعلق ندارند.

ارتش میانمار از اوت گذشته حملات مسلحانه علیه این اقلیت را آغاز کرد و تعداد زیادی از مردم را کشت و خانه‌های آن‌ها را به آتش کشید. مسلمانان روهینگیا برای نجات جانشان از میانمار فرار کردند و به بنگلادش هجوم بردند. آن‌ها در حال حاضر در اردوگا‌هایی در بنگلادش به سر می‌برند و در شرایط بسیار بدی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحران مهاجران ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.