سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش هند: پاکستان آتش‌بس مرزی در کشمیر را نقض کرده است

به گفته سخنگوی ارتش هند، در پی حمله نیرو‌های نظامی پاکستان به نیرو‌های هندی در منطقه مرزی و تحت مناقشه کشمیر، دو سرباز هندی کشته شدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، ارتش هند روز سه‌شنبه  اعلام کرد دو سرباز این کشور در تیراندازی از جانب نیروهای پاکستانی در منطقه مرزی و تحت مناقشه کشمیر کشته شده اند.

سخنگوی ارتش هند گفت سربازان پاکستان در حمله نیمه شب خود، از خمپاره و اسلحه خودکار استفاده کردند که این اقدام، توافق آتش‌بس سال 2003 میان این دو کشور را نقض کرده است.

وی همچنین حمله پاکستان به این منطقه مرزی را «بی‌دلیل و اساس» خواند و گفت نیروهای هند به پاکستان «پاسخی قدرتمند و موثر داده اند.» تا کنون مقامات پاکستان درباره این خبر اظهار نظر نکرده اند.

هند و پاکستان در گذشته نیز یکدیگر را به راه انداختن درگیری‌های محلی متهم کرده اند. از اوایل سال جاری میلادی، نیروهای نظامی دو کشور در منطقه مرزی موسوم به «خط کنترل» و  منطقه مرزی دیگری که کشمیر را از ایالت پنجاب پاکستان جدا می‌کند، درگیری‌های سنگینی با یکدیگر داشته اند.

درگیری‌هایی که در اوایل سال جاری میلادی رخ داد موجب شد هزاران نفر از اهالی مناطق مرزی برای چندین روز در پناهگاه‌های موقت زندگی کنند. هند و پاکستان سابقه‌ای طولانی در مناقشه بر سر منطقه هیمالیایی کشمیر دارند و هر دو بر آن ادعای مالکیت می‌کنند. این مناقشه ارضی موجب شده است دهلی نو و اسلام آباد از سال 1947، دو بار با یکدیگر وارد جنگ شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.