سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امداد رسانی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۱ هزار حادثه دیده در گیلان

نجاتگران جمعیت هلال احمر پارسال به ۱۱ هزار و ۶۷۸ حادثه دیده امداد رسانی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مهدی ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: پارسال۶ هزار نجاتگر گیلانی جمعیت هلال احمر با انجام هزار و ۴۰۰ عملیات به ۱۱ هزار و ۶۷۸ حادثه دیده امداد رسانی کردند.

وی افزود: هلال احمر گیلان در بحث امداد و نجات در سال گذشته پیشرفت‌های مطلوبی در زمینه افزایش پایگاه‌ها و پست‌های امدادی در نقاط خطر آفرین و پر تردد مانند پایگاه‌های کپورچال انزلی، پست سراوان، منطقه آزاد و لاکوژده آستانه اشرفیه داشته است.

مدیر عامل هلال احمر گیلان همچنین خاطر نشان کرد: فعال سازی مرکز امداد هوایی و استقرار دایمی بالگرد در استان، راه اندازی و ساماندهی ۱۷ تیم‌ها واکنش سریع در سراسر استان، اصلاح و تقویت سیستم ارتباطات رادیویی و بی سیم، تقویت و تجهیز انبار‌های امدادی از دیگر کار‌های انجام شده در این حوزه است.

مهدی ولی پور همچنین افزود: ۲۸ هزار علاقه‌مند به دریافت آموزش‌های امدادی در دوره‌های همگانی ۸ ساعته، عمومی امداد، کمک‌های اولیه و مهارت‌های داوطلبی هلال احمر گیلان شرکت کردند.

وی اعلام کرد: ۶۹ دوره آموزشی - تخصصی برای نجاتگران و اعضای هلال احمر گیلان ۲ هزار و ۹۷۹ نفر از نجاتگران، مربیان هلال احمر در دوره‌های تخصصی، عمومی امداد و نجات، باز آموزی، مربیگری و همچنین ۳ هزار و ۶۷۸ نفر از کارکنان و مدیران استان برگزار شد.

مدیر عامل هلال احمر گیلان افزود: سال گذشته با اجرای طرح خادم توسط حوزه آموزش هلال احمر استان،۸ هزار و ۵۶۸ خانوار از آموزش‌های طرح خادم " خانواده آماده در مخاطرات" بهره‌مند شدند.

مهدی ولی پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر حوزه جوانان هلال احمر استان دارای ۵۵۸ کانون جوانان، آزاد، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی، غنچه‌ها است که اعضای جذب شده در هر یک از کانون‌ها ضمن دریافت آموزش‌های لازم بنا به وظایف خود با هلال احمر همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح دادرس هم اکنون در ۲۷۴ مدرسه در حال اجرا است تصریح کرد: ۴ هزار و ۹۳۵ دانش آموز عضو متوسطه اول عضو این طرح هستند و مباحث امدادی در هر خانوده یک امدادگر را فرا می‌گیرند.

 

انتهای پیام/م.ع

خدمات رسانی جمعیت هلال احمر گیلان به بیش از ۱۱ هزار حادثه دیده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.