سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جیره بندی آب در کمین برخی محله‌های بندرعباس

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از احتمال جیره بندی مصرف منابع آبی در تابستان امسال در برخی محله‌های بندرعباس خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، امین قصمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در تابستان امسال احتمال جیره بندی مصرف منابع آبی در برخی محله‌های بندرعباس وجود دارد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: هم اکنون ۷۰۰ لیتر بر ثانبه کمبود منابع آبی در بندرعباس است که در صورت نبود صرفه جویی مشترکان امکان جیره بندی از ابتدای تابستان وجود دارد.
امین قصمی افزود: میزان بارندگی در سال زراعی گذشته ۷۲ درصد نسبت به دوره متوسط مشابه کاهش یافته است و حجم ورودی سد‌های استقلال میناب و شمیل و نیان نیز صفر بوده است.
سد‌های استقلال میناب و شمیل و نیان دو منبع اصلی تامین کننده آب آشامیدنی بندرعباس است.
وی گفت: در صورت رعایت الگوی مصرف و استفاده از پسماند در دستگاه‌های اجرایی و مراکز نظامی در بندرعباس بیش از ۵ درصد در مصرف منابع آبی صرفه جویی می‌شود.
مدیر عامل آب و فاضلاب شهری با اشاره به تامین منابع آبی پایدار در بندرعباس افزود: با بهره برداری از مرحله نخست آبشیرین کن بندرعباس تا پایان اردیبهشت امسال ۲۰۰ متر مکعب از نیاز آبی بندرعباس تامین می‌شود.
قصمی افزود: رعایت الگوی مصرف و نصب کاهنده‌های منابع آبی دو راهکار برای عبور از بحرانی کم آبی در هرمزگان است.
نیاز آبی بندرعباس ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است.
انتهای پیام/ز


احتمال جیره بندی آب در برخی محله‌های بندرعباس

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.