سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز میزبان سومین کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی

سومین کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی به میزبانی شیراز در ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضا یوسفی دبیر ملی کنفرانس و دبیر زیست شناسی دانشگاه شیراز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: سومین کنفرانس علوم پروتئینی و پپتیدی در ۲۰ محور مختلف و با حضور حدود ۳۰۰ پژوهشگر داخلی و خارجی در روز‌های ۵ و ۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را ترویج فعالیت های بین رشته ای در بخش های شیمی و فیزیک اعلام کرد.

یوسفی افزود: از محور‌های مهم این کنفرانس شیمی پروتئین-مهندسسی آنزیم ها، پروتئین‌ها و پپتیدی‌ها و پپتید‌های متابولیکی، دارو‌ها و بیومارکر‌های پروتئینی، فناوری‌های پیش رفته در حوزه مطالعات پروتئینی_ پپتید‌های فعال زیستی و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف و واربرد پروتئین در فناوری نانو است.

وی از حضور برنده جایزه نوبل پرفسور روبرت هوبر در این کنفرانس خبر داد و تصریح کرد: از مجموع حدود ۳۰۰ مقاله‌ای که به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است، ۲۵۰ مقاله بوسیله کمیته علمی کنفرانس پذیرش شده است که از این تعداد حدود ۲۰۰ مقاله بصورت پوستر و ۵۰ مقاله بصورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

دبیر ملی کنفرانس و دبیر زیست شناسی دانشگاه شیراز بیان کرد: عمده تولیدات صنعا دارویی کشور مولکول‌های شیمیایی کوچک است که سالانه جهت واردات تنها چند قلم دارویی پپتیدی رقمی بیش از ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شود، دولت ایران اخیرا سرمایه‌ها و امکاناتی را جهت تولید دارو‌های زیستی اختصاص داده است با این وجود یک مزیت بزرگ تولیدات داخلی قیمت مناسب آن‌ها است.

وی ادامه داد: در حاشیه این کنفرانس ملی پنج کارگاره تخصصی کاربرد تجهیزات با فناوری بالا در حوزه پژوهش‌های پروتئین و پپتید با مشارکت کارشناسان بین المللی برگزار می‌شود.

گفتنی است، این کنفرانس به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

پـِپتید‌ها (Peptide) پلیمر‌های کوچکی است که از به هم پیوستن اسید‌های آمینه با ترتیب مشخص و با پیوند پپتیدی تشکیل شده و مطالعه آن‌ها بطور عمده گامی بسوی درک ترکیب‌های پیچیده‌تر یعنی پروتئین‌ها است.

انتهای پیام/ن

 کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدید در شیراز

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.