سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان خراسان رضوی در مشهد

سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان استان با حضور 10 هزار دانش آموز در تالار شهر مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این مسابقات در دو بخش دانش آموزان دختر و پسر به مدت ۱۰ روز تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در مرحله آموزشگاهی این مسابقات نزدیک به یک میلیون نفر رشته شرکت می‌کنند و در مرحله ادارات نیز حدود ۳۰۰ هزار نفر که برگزیدگان مرحله آموزشگاهی هستند به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ده هزار دانش آموز هنرمند که برگزیدگان ادارات هستند نیز در مرحله استانی به رقابت می‌پردازند.

مالک اشرفی گفت: مسابقات در بیش از ۷۰ رشته و در حوزه‌های مختلف آوایی نمایشی دستی و تجسمی فضای مجازی و افرینش‌های ادبی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:دانش آموزان هنر‌های اوایی و نمایشی نیز در هفته اخر فروردین و هفته اول اردیبهشت به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: سه هزار اثر برگزیده در چهل رشته هنر‌های دستی و تجسمی و ادبی به دبیرخانه ارسال شده است که برگزیدگان ان برای راستی آزمایی دعوت می‌شوند که در حضور اساتید به ارائه نظر بپردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در حاشیه این مسابقات نیز نمایشگاهی از اثار دانش اموزان در اردوگاه فرهنگی هنری ثامن الحجج (ع) افتتاح می‌شود که نزدیک به ۵۰۰ اثر برتر در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

مالک اشرفی گفت: مسابقات در بخش دانش اموزان متوسطه اول درمرحله استانی پایان می‌یابد، ولی برگزیدگان مسابقات در متوسطه دوم در مرحله کشوری حضور یافته و به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان خراسان رضوی در مرحله کشوری مسابقات فرهنگی و هنری پارسال موفق شدند ۶۸ رتبه مختلف را کسب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: منتخبین این جشنواره در مسابقات کشوری که در مردادماه در تهران برگزار میشود شرکت میکنند.

انتهای پیام// ف. غ.


حضور ۱۰ هزار دانش آموز خراسان رضوی در مسابقات فرهنگی و هنری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.