سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی ناپایداری هوا برای بیست و یکم فروردین ۹۷ استان مرکزی

پیش بینی هواشناسی استان مرکزی حکایت از ناپایداری هوا برای بیست ویکم فروردین ۹۷ دارد.

 به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛  هواشناسی ناپایداری هوا را برای استان مرکزی پیش بینی کرده است.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: الگوی پیش یابی جو نشان دهنده تداوم ناپایداری‌های همرفتی طی ساعات بعدازظهر امروز می‌باشد.
بر این اساس امروز بتدریج افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر در برخی از نقاط رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.
باید توجه داشت که ویژگی بارش‌های رگباری، پراکندگی مکانی و شدت گرفتن نقطه‌ای بارش هاست و امکان رگبار شدید کوتاه مدت در برخی از نقاط و عدم بارش در مناطق دیگر وجود دارد؛ بنابراین بصورت نقطه‌ای امکان شدت گرفتن بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و دره‌های کوهستانی و آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نمی‌باشد؛ بعلاوه امکان سرعت گرفتن لحظه‌ای سرعت باد وجود دارد.
همچنین لازم به ذکر است شاخص‌های ناپایداری در جنوب استان بیشتر از نواحی شمالی استان پیش بینی شده است، ولی ناپایداری‌ها فردا کاسته خواهد شد، ولی احتمال رگبار‌های خفیف در برخی از مناطق دور از انتظار نمی‌باشد.

بررسی‌ها نشان دهنده ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور از روز پنجشنبه می‌باشد که بر اساس خروجی فعلی مدل‌های هواشناسی عمده فعالیت این سامانه در نواحی غربی کشور به طور خاص در استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، نواحی شمالی استان خوزستان و برخی از مناطق آذربایجان‌ها می‌باشد.

اما این سامانه برخی از مناطق دیگر کشور شامل مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز و زاگرس همچنین استان مرکزی را نیز با شدت کمتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دمای هوا طی دو روز آینده کمی گرمتر خواهد شد، اما با ورود سامانه جدید از روز پنجشنبه و صبح جمعه دمای هوا دوباره خنک خواهد شد.

 انتهای پیام / ج

پیش بینی هواشناسی استان مرکزی برای بیست ویکم فروردین ۹۷

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.