سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسولی مطرح کرد؛

دادستان از اظهارات خلاف مصلحت نظام و قانون خود عذرخواهی کند/ باید هر چه زودتر سرپرست شهرداری تعیین شود

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر ما امروز بنا به تصمیم دادستان تصمیم بگیریم‌، فردا یک برادر دیگر از یک دستگاه دیگر در امور شورا دخالت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور در خصوص استعفای شهردار تهران اظهار کرد:امیدوارم دادستان سخن خود را اصلاح کند و در این شرایطی که قوه قضائیه این همه پرونده دارد به موضوعاتی که در اختیار او نیست وارد نشود.

وی ادامه داد: این 21 نفر بنا به آرای عمومی و دانش و تجربه‌ای که دارند نیازمند کمک‌خواهی از دیگران نیستند.

رسولی با اشاره به اینکه من مخالف استعفا بودم، اظهار کرد: دیروز به صورت شخصی به نجفی مراجعه کردم و گفتم بالاخره‌ تصمیم شما چیست؟ و دیدم که او بر این کار اراده جدی دارد.

وی با بیان اینکه در این وضعیت یک موضوع شأن شورا است، تأکید کرد: تذکر آقای حق‌شناس به جا بود و من هم آن را تأیید می‌کنم.

رسولی افزود: بحث دیگر در خصوص انتخاب شهردار و اداره پایتخت است.

وی با بیان اینکه امروز برخلاف جلسه گذشته یقین پیدا کردم که کناره‌گیری آقای شهردار جدی است،افزود: این تصمیم هم به دلیل فشارها و هم به دلیل بیماری است و وقتی برای نمایندگان محرز است که او علی‌رغم اصرار می‌گوید من بیمار هستم، باید درخواست او را بپذیریم‌.

رسولی با اشاره به انتخاب شهردار در چند ماه قبل ادامه داد: در این وضعیت حکم شهردار صادر نشد و ما موظف شدیم کمتر از 24 ساعت سرپرست انتخاب کنیم و ظرف یک ربع سرپرست تعیین کردیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم ما همچنان که امروز صادقانه با شهردار سخن گفتیم، شجاعانه از دادستان بخواهیم از اظهارات خلاف مصلحت‌ نظام و قانون خود عذرخواهی کند و اعضا هم از بین معاونان شهردار یک نفر را به عنوان سرپرست موقت انتخاب کنند.

رسولی با بیان اینکه 3 ماه فرصت داریم سرپرست‌ انتخاب کنیم،تصریح کرد: کمبود نیروی مجرب برای شهرداری نداریم زیرا به توانمندی شورا اعتماد داریم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروز نمی‌توانیم شهردار منصوب کنیم، خاطرنشان کرد: اما می‌توانیم سرپرست را انتخاب کنیم.

وی در پایان گفت: اگر امروز دادستان اینگونه موضع‌گیری کرد و اگر اکنون به تصمیم آن‌ها عمل کنیم، فردا هم یک برادر دیگر از یک دستگاه دیگر در امور شورا مداخله می‌کند.

انتهای پیام/

صحبت های عضو شورای شهر درباره استعفای نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.