سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهای نفت و طلا همچنان در مسیر صعود

امید به کاهش تنش‌های اقتصادی میان آمریکا و چین به افزایش بهای نفت منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امیدواری از احتمال کاهش تنشهای تجاری میان آمریکا و چین، باعث افزایش قیمت نفت در روز (سه شنبه) شد. این در حالی است که فراوانی ذخایر نفتی آمریکا همچنان بر بهای طلای سیاه اثر منفی گذاشته است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 37 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد) به 69 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 42 سنت افزایش (معادل 0.7 درصد)، 63 دلار و 84 سنت در هر بشکه معامله شد.

نگرانی ها از احتمال وقوع جنگ تجاری میان دو قدرت اقتصادی جهان یعنی آمریکا و چین در چند روز گذشته به سقوط قیمت نفت منجر شده است؛ اما با کاهش این نگرانی ها، اندکی بهای طلای سیاه تقویت شد.

کارشناسان بر این باورند که انتشار گزارش هفتگی ذخایر نفتی آمریکا می تواند چشم انداز روشن تری را از بهای طلای سیاه در روزهای آتی نشان دهد. مؤسسه نفت آمریکا قرار است اواخر امروز (سه شنبه) داده های ذخایر نفتی را منتشر کند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم داده های رسمی ذخایر نفتی را روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

این در حالی است که افزایش سطح تولید آمریکا که از اواسط سال 2016 با حدود 25 درصد افزایش به 10.46 میلیون بشکه در روز رسیده است، تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را برای کاهش سطح تولید و تقویت قیمت ها بی نتیجه کرده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از اول سال گذشته میلادی موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

به دنبال کاهش ارزش دلار و نگرانی ها از احتمال وقوع جنگ تجاری میان چین و آمریکا، بهای طلا امروز با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1336.80 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.