سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعویق در صدور حکم محکومیت رئیس هالک بانک ترکیه در پرونده دور زدن تحریم‌های ایران

یک قاضی فدرال در آمریکا روز دوشنبه صدور رای در پرونده رئیس «هالک بانک» ترکیه را، که به کمک به دور زدن تحریم‌هایی ایران متهم شده است، به تعویق انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  یک قاضی فدرال در منهتن آمریکا روز دوشنبه صدور رای در پرونده مهمت هاکان آتیلا، مدیر اجرایی سابق بانک دولتی هالک بانک ترکیه، که در ماه ژانویه به کمک به ایران از طریق دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم شده بود، را به مدت دست‌کم چهار هفته به تعویق انداخت.

با توجه به تعویق صدور رای در این پرونده، قرار است آتیلای 47 ساله هفتم مه و نه یازدهم آوریل از رای دادگاه مطلع شود.

ریچارد برمن، قاضی فدرال آمریکایی، علت تعویق صدور رای را تعداد موضوعات مطرح شده از سوی طرف‌های پرونده در شواهد ارائه شده به دادگاه بیان کرد.

دادستان‌های آمریکایی  مدعی شده‌اند آتیلا با همدستی رضا ضراب، تاجر ایرانی-ترکیه‌ای، و دیگران با استفاده از معاملات سوری طلا و غذا، به ایران کمک کرده‌اند تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

دادستان‌ها از قاضی برمن خواستند آتیلا را به دست کم 20 سال زندان محکوم کند و این تبعه ترکیه‌ای را یک بازیگر کلیدی در تضعیف تحریم‌های آمریکا نامیدند.

این در حالی است که وکلای آتیلا خواستار آسان‌گیری دادگاه در این پرونده شدند و اعلام کردند پرونده شامل جرائم اقتصادی یا جرم وفاداری نداشتن به آمریکا نیست.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با محکوم کردن این پرونده، آن را ناشی از انگیزه‌های سیاسی دانسته است.

 

انتهای پیام/

تعویق در صدور حکم رئیس هالک بانک ترکیه در آمریکا

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.