سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز سیستان و بلوچستان به روزانه ۳۵۰ واحد خون

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان مورد نیاز است.

سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: دو هزار و ۹۰۰ بیمار تالاسمی، ۷۶۰ بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و ... در استان نیازمند اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه اهدای خون با آن مواجه هستیم تمایل کمتر بانوان به اهدای خون است چرا که در ۱۷ روز ابتدایی امسال از مجموع دو هزار و ۳۱ نفر اهدا کننده خون فقط ۹۹ نفر آنان بانوان بودند.

خسروی بیان کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم استان برای اهدای خون هستند، این در حالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد. حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۵ سال سن و داشتن حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن از جمله شرایط اهدای خون سالم است. خسروی افزود:

وی همچنین به میزان خونگیری در ایام نوروز در استان اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۳۱ نفر از مردم استان در نوروز خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: از هر اهدا کننده یک واحد خون دریافت می‌شود و بیشترین آمار اهدای خون در این مدت با هزار و ۱۵۴ واحد به زاهدان و کمترین با ۱۲۹ واحد به چابهار اختصاص داشت.

وی افزود: ۱۴۱ داوطلب اهدای خون در این مدت برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کردند و هزار و ۳۴۱ نفر نیز اهدا کنندگان مستمر و ۵۴۹ نفر از اهدا کنندگان نیز افرادی بودند که سابقه اهدای خون در گذشته داشتند، در قسمت فرآورده‌های خونی نیز طی این مدت زمان چهار هزار و ۱۹۸ واحد فراورده سلولی، ۶۴۱ واحد پلاکت و ۵۵۵ واحد پلاسما از اهدا کنندگان دریافت شده است.

به گفته وی، در این مدت پنج هزار و ۳۹۴ واحد خون در میان مراکز درمانی سراسر استان توزیع شد که در میان مراکز بیماران زاهدان با دریافت دو هزار و ۳۵۲ واحد خونی بیشترین مصرف را داشتند و سراوان نیز با دریافت ۵۳۵ واحد خون کمترین میزان دریافت خون را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/گ

اهدا خون در سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.