سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت گفتمان سیاسی در یزد

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد برنامه ریزی‌ها در استان را در مسیر تقویت گفت و گو‌های سیاسی با رویکرد و محور امید آفرینی، وفاق اجتماعی و انسجام ملی دانست.

به گزارش خبرنگارحاضر در محل گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ عباس حیدری مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تحقق منشور گفت و گو‌های سیاسی گفت: اقتضای مردم سالاری در نظام اسلامی آن است که راهکار‌های مدیریتی در حوزه‌ها به گونه‌ای سامان یابد تا امکان مشارکت حداکثری ملت در اداره فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: فصل سوم قانون اساسی و قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بر این امر تاکید دارد و پشتوانه قانونی آن نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل سیاسی استانداری یزد افزود: از جنبه دیگر ابلاغ حقوق شهروندی گواهی بر عزم جدی دولت در به رسمیت شناختن تکثر و تنوع در اندیشه و عمل سیاسی و استفاده از ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای و ملی برای توسعه و ارائه الگویی ممتاز از مردم سالاری دینی باشد.

حیدری تصریح کرد: با توجه به تحولات چشمگیر و پایان دهه چهارم انقلاب و احساس نیاز بیش از پیش به نهادیه شدن فرهنگ گفت و گو به ویژه در بین جریان ها، تشکل‌ها و سلایق سیاسی، تقویت زمینه‌های گفتمان و هم اندیشی ضرورت دارد.

حیدری، تقویت خانه احزاب و تشکل‌های دانشجویی، رفع موانع فعالیت سیاسی و صنفی، تقویت ارتباط با رسانه ها، گفت و گو‌های سازنده میان جریان‌های مختلف و نهادینه سازی انتقاد موثر و اخلاق مدار را از رویکرد‌های استان در تحقق این امر ذکر کرد.

وی با اشاره به ظرفیت ها، علایق مختلف سیاسی و اجتماعی تأکید کرد: با شناسایی هرچه بیشتر این توانمندی‌ها و تکیه بر مشارکت فعالان سیاسی و اجتماعی امید است رویش‌های چشمگیر و اثر گذاری را برای رشد مناسب گفت و گوی سیاسی در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ا

ضرورت تحقق منشور گفت و گو‌های سیاسی در جامعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.