سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاسجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فرانسه علاقمند به مشارکت در مذاکرات سوریه است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: فرانسه می‌خواهد در فرآیند سیاسی سوریه، بحث انتخابات، تشکیل قانون اساسی و برخی مذاکرات شرکت داشته باشد.

حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح سوریه، اظهار کرد: هنوز اتفاقی در روند مذاکرات صلح سوریه ایجاد نشده است.

وی افزود: فرآیند سیاسی در سوریه توسط سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در حال پیگیری است و آنچه در سوچی و آستانه برگزار شد، با این عنوان بود که فرآیند سیاسی در سوریه تحکیم و پیگیری شود.

کارشناس مسائل بین الملل با یادآوری اینکه اخیرا روسای جمهور سه کشور ایران، ترکیه و روسیه دیداری با یکدیگر داشتند، ادامه داد: در این دیدار درباره موضوعات مختلفی از جمله بحث آتش بس و ایجاد ثبات، کمک به غیرنظامیان و ارسال کمک بهداشتی و معیشتی به مردم مطرح و تلاش شد فرآیندهای پیگیری شده در اجلاس‌های آستانه و سوچی دنبال شود.

لاسجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور فرانسه در این مذاکرات تاثیرگذار است یا خیر، بیان کرد: غربی‌ها مدتها فکر می‌کردند فرآیندی که از سوی سه کشور ایران، ترکیه و روسیه پیگیری می شود، به موفقیت نمی‌رسد و یا زمینه‌های موفقیت آن فراهم نیست، لذا منتظر ماندند تا ببینند این اتفاق به کجا می‌انجامد.

وی گفت: اکنون که سه کشور در پیشبرد مذاکرات سوریه، به موفقیت رسیدند و موضوع مناطق کم تنش، بحث‌های مربوط به آتش بس و جابجایی نیروها را انجام دادند، برخی کشورها مثل فرانسه علاقمند به شرکت در این مذاکرات هستند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه فرانسوی‌ها علاقمند هستند از جریان غربی - عربی که عضوش بودند و موفقیتی نداشتند، جدا شوند، خاطرنشان کرد: فرانسه می‌خواهد در فرآیند سیاسی سوریه، بحث انتخابات، تشکیل قانون اساسی و برخی مذاکرات شرکت داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.