سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی افزایش ۸ میلیارد دلاری صادرات برای سال ۹۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای امسال افزایش ۸ میلیارد دلاری صادرات پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی قزوین افزود: ۶ و نیم میلیارد دلار این ازمیزان مربوط به بخش صنعت است و یک و نیم میلیون دلار آن در بخش معدن تامین خواهد شد.

وی افزود: با حل مشکلات مالی واحد‌های تولیدی و معدنی، بالابردن کیفیت محصولات، ایجاد و شناسایی بازار‌های جدید و همچنین برندسازی ملی می‌توان این صادرات را محقق کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، میزان صادرات کشور در سال گذشته را ۴۷ میلیارد دلار و میزان واردات را ۳۳ میلیارد دلار بیان کرد.

وی حمایت از تولید و کالای داخلی را اولویت امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد و گفت:: بهره گیری از ظرفیت‌های استانی یکی از اولویت‌های تحقق شعار سال است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با مدیریت رفتار‌های واردات درحوزه تعرفه، مبارزه با کالای قاچاق، کاهش هزینه تولید، و مدیریت منسجم می‌توان شعار امسال را محقق کرد.

سینکی در پاسخ به این سوال که برنامه این وزارتخانه برای جلوگیری از واردات کالای بی کیفیت چیست گفت: بخش قابل توجهی از کالا‌های بی کیفیت از طریق قاچاق وارد می‌شود و در مبادی رسمی از ورود کالای قاچاق به شدت جلوگیری می‌شود.

وی همچنین گفت: ۴۱ درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برای توسعه یافتگی به جز تشکل‌های دولتی، باید از ظرفیت تشکل‌های خصوصی بهینه استفاده کرد.

سینکی، وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای را یکی از ابزار‌های شبکه توزیع دانست و گفت: نباید به فروشگاه‌ها زنجیره‌ای به چشم تهدید نگاه کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این نشست گفت: استان قزوین ۳ هزار و ۸۷۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است که برای ۱۵۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

پرزحمت با بیان اینکه استان قزوین با ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی جزو ۵ استان صنعتی کشور است، افزود: پارسال استان قزوین رتبه چهارم در جذب سرمایه گذاری خارجی را کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: همچنین استان قزوین رتبه ۴ بهین یاب را در کل کشور و در بخش نظارت تسهیلات بهین یاب رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نشست تشکل‌های بخش خصوصی استان قزوین

برچسب ها: صنعت ، اتاق بازرگانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.