سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید بیش از ۲ میلیون نفر از اماکن تاریخی کازرون

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون گفت: بیش از ۲ میلیون نفر از اماکن تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا معینی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون گفت: در تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی این شهرستان بازدیدکردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این ایام بیش از ۲۲۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی شهرستان کازرون از جمله غار شاپور، مجموعه تاریخی بیشاپور، تفرجگاه‌ها و سکونت گاه‌های پیش از تاریخ تنگ تیکاب و موزه بیشاپور و ۱۴۲ هزار نفر از چشمه سار‌های متعلق به دوران ساسانیان دیدن کردند.

معینی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده بیش از ۱۱۰ هزار نفر از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه موجود در شهرستان کازرون دیدن و زیارت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ یادمان تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: وجود این آثار تاریخی ارزشمند، طبیعت زیبا و همچنین قرار گرفتن کازرون بر سر راه استان‌های جنوبی کشور موجب شده که همه ساله در ایام مختلف سال و به ویژه در تعطیلات نوروز، شمار زیادی از مسافران و گردشگران به این شهرستان سفر کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون بیان کرد: از جمله جاذبه‌های این شهرستان مجموعه تاریخی بیشاپور، نقوش برجسته تنگ چوگان غار شاپور، چشمه پرآب سر آب اردشیر و از اماکن مذهبی شاخص کازرون امامزاده سید حسین از نوادگان امام سجاد (ع) است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

بیش از ۲ میلیون نفر از آثار تاریخی کازرون دیدن کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.