سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش غرفه صنایع دستی در خوزستان

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: تعداد غرفه‎های صنایع دستی استان در نوروز ۹۷ افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  پرویز طلائیان‎پور، معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بیان داشت: این معاونت در نوروز ۹۷، اقدام به ایجاد ۳۸۴ غرفه صنایع دستی در قالب ۳۷ بازارچه‎ در ۲۲ شهرستان نمود و حدود یک میلیون و 300هزار نفر از غرفه‎های صنایع دستی در ایام نوروز بازدید کردند.

وی افزود: امسال نیز در شهرستان‎های مختلف و در محوطه‎های تاریخی متعدد در سطح استان، نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی برگزارشد که این غرفه‎ها در مجموع بیش از 3 میلیارد تومان نیز فروش داشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

طلاعیان پور عنوان کرد: ما در نوروز ۹۶، ۲۵۶ غرفه صنایع دستی را در بازارچه‎های سطح استان ایجاد کردیم که این تعداد در نوروز امسال به ۳۸۴ غرفه افزایش یافت.

 معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: امسال صنعتگران استان، در بیشتر شهرستان‎ها، محوطه‎های تاریخی و پارک‎ها، صنایع دستی بومی استان اعم از گلیم، البسه محلی، زیورآلات سنتی، مینا، عبا، حصیر، خراطی، محصولات چرمی، سازهای سنتی، کپو، سجاده، دست‎بافته‎های عشایری را به معرض نمایش و فروش گذاشتند.

انتهای پیام/م

رونق صنایع دستی در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.