سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجید علیزاده خبر داد؛

24 ساعته شدن 29 شبکه رادیویی و تلویزیونی در سال 96

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت استان‌های رسانه ملی گفت: در سال گذشته 29 شبکه رادیویی و تلویزیونی پخش 24 ساعته خود را آغاز کردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، مجید علیزاده با اشاره به عملکرد این معاونت طی سال 1396 اظهار کرد: 24 ساعته شدن شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی یکی از مهمترین این اقدامات به شمار می‌رود؛ به طوری که در یک سال گذشته 10 شبکه رادیویی و 19 شبکه تلویزیونی پخش 24 ساعته خود را با استفاده از ظرفیت های استانی و بهره گیری از نیروهای هنرمند بومی آغاز کردند.

وی افزود: در این مدت همچنین شاهد قطب‌بندی تخصصی استان‌ها در حوزه تولیدات مستند، پویانمایی و نمایشی بر اساس مزایای نسبی هر یک از مراکز بودیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به طراحی و اجرای جدول پخش جامع پخش 33 شبکه استانی و محلی سيما با هدف عدم پخش همزمان برنامه‏ های همسان در مراکز مختلف عنوان کرد: همچنین در سال 96 رشد 100 درصدی توليد برنامه‌های طنز با رويکرد اميدبخشی و نشاط‌ آفرینی در سطح جامعه محقق شد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه نکوداشت چهل‌سالگی انقلاب از فجر 96 تا فجر 97 با برگزاری 8 جلسه و 95 مصوبه از دیگر اقداماتی بود که در این معاونت به انجام رسید.

علیزاده با اشاره به طراحی تولید ٣٣ مستند اربعین در مراکز استانی صدا و سیما طی سال گذشته خاطرنشان کرد: همچنین توليد و پخش مجموعه مستند دو قسمتی بلند فاخر با موضوع اربعین نیز در دستور کار معاونت استان‌ها قرار داشت که از شبکه های استانی، ملی و بین المللی روی آنتن رفت.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه در سال گذشته برنامه پنج ساله این معاونت تدوین شد، گفت: این سند مشتمل بر 9 جلد کتاب چشم‏ انداز، اهداف کلان، برنامه‏ های اجرایی، نظرات نخبگان و ... است.

وی از افزایش مخاطبان رادیو مراکز به میزان 3 درصد در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم برای سیمای مراکز هم دو درصد بود.

علیزاده افزايش سطح کيفی برنامه‌های برند صداوسیمای مراکز را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این کار با بهره‏ گیری مناسب از ظرفیت‏های بی‌بدیل موجود در استان‌ها به طوری که هر مرکز حداقل دارای دو برنامه شاخص باشد مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به افزايش دو برابری سهم حضور سيمای مراکز در شبکه «شما» تصریح کرد: شبکه شما با طراحی برنامه‌های جذاب مخاطبان خوبی را در سال ٩۶ با خود همراه کرد.

علیزاده با اشاره به اجرای سه برنامه شاخص در حوزه شعر، موسیقی، فرهنگ و ادب در مراکز استانی طی سال 96 خاطرنشان کرد: ترانه باران، رادیو شب و عصرانه (برقراری ارتباط زنده با شبکه‏ های استانی و دعوت از هنرمندان بومی و پیشکسوتان موسیقی محلی)، سه برنامه‌ای بودند که روی آنتن رفتند.

وی افزود: در سال گذشته همچنین شاهد تولید 620 قطعه موسیقی و سرود در مراکز استانی که قابلیت پخش از شبکه‏ های استانی و سراسری را داشتند بودیم.

وی ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه نخستین جشنواره پویانمایی ملی در سطح کشور، توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی شوراهای فرهنگی اجتماعی معاونت امور استان‌ها، تشکیل معاونت فضای مجازی در همه مراکز و راه اندازی اداره کل فضای مجازی در معاونت امور استان‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سال 96 به شمار می‌روند.

علیزاده با اشاره به راه‌اندازی سیستم جدید اتوماسیون سیما عنوان کرد: چندین جلد کتاب با موضوعات گوناگون هم برای استفاده توسط مدیران، کارشناسان و برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی مراکز تالیف و منتشر شد.

وی با بیان اینکه در برهه‌های زمانی مختلف شاهد تولید قطعات موسیقی و نماهنگ مناسبتی در مراکز استانی صدا و سیما هستیم گفت: در سال گذشته 8 عنوان نماهنگی با موضوعاتی همچون دهه فجر، نوروز و انتخابات توسط مراکز استانها تولید و از شبکه‌های سراسری و استانی پخش شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان های رسانه ملی افزود: در سال گذشته علاوه بر برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‏ها در سنندج، شاهد برگزاری همایش‏های تخصصی و جلسات نقد، بررسی و آموزش در استان‏ها نیز بودیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.