سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۳۰ هزار اصله نهال در خراسان شمالی

رئیس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در یک ماه گذشته ۳۰ هزاراصله نهال صنوبر برای تولید چوپ به صورت رایگان در استان خراسان شمالی توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ جلال حسن نژاد رییس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۳۰ هزار اصله نهال صنوبر برای تولید چوپ به صورت رایگان در استان خراسان شمالی توزیع شد که این نهال‌ها از گونه صنوبر نیگرا است که گونه‌ای مستعد در زمینه تولید چوب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بسته به اعتبار موجود ۳۰ تا ۵۰ هزار اصله نهال رایگان صنوبر بین بهره برداران خراسان شمالی توزیع می‌شود، افزود: در اراضی مستثنیات و اراضی مستعد کشت براساس قرارداد منعقد شده با متقاضیان نهال رایگان داده می‌شود.

حسن نژاد گفت: این گونه درختی به دلیل سازگاری زیاد و رشد سریع، برای رفع نیاز چوبی کشور مناسب است.

وی افزود: با توجه به لزوم حفظ جنگل‌های کشور زراعت چوب اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و به همین منظور این مهم هم اکنون در اولویت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است تا نیاز داخل کشور با استفاده از زراعت چوب تامین شود.

 رئیس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به این که خشکسالی‌های چندساله اخیر و تغییر اقلیم به مانعی برای کشت گونه‌های سریع الرشد و چوبده تبدیل شده است ، بیان کرد: درحاشیه رودخانه‌ها و مناطقی که آب مازاد به اندازه کافی موجود می‌باشد ظرفیت زراعت چوب وجود دارد.

رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی گفت:  جنگل‌های خراسان شمالی مساحتی افزون بر ۴۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار ازعرصه‌های منابع طبیعی استان را در برگرفته است که اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان شمالی به منظور مدیریت بهینه ، حفاظت ، احیا و توسعه جنگل‌های استان ، طرح‌هایی تحت عنوان مدیریت منابع جنگلی ، جنگلداری چند منظوره و جنگلداری تولیدی غیرچوبی تهیه و اجرا می‌کند.
حسن نژاد بیان کرد: براساس آمار‌های موجود  ازسال ۸۴ تاسال ۹۵، در استان خراسان شمالی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار جنگلکاری صورت گرفته است.
گفتنی است: گستره حوزه منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان شمالی دومیلیون و ۳۳ هزارو ۳۶ هکتاراست که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزارو ۵۵۰ هکتار جنگل است.

انتهای پیام/


جنگلکاری بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار جنگلکاری در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.