سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک‌تایمز: حمله موشکی آمریکا به سوریه محتمل است

نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در تحلیلی از احتمال عملی شدن تهدید توییتری ترامپ ضد دولت قانونی سوریه خبر داد و حمله موشکی آمریکا به سوریه را محتمل دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پی حمله شیمیایی شب گذشته تروریست‌ها به منطقه دوما تهدید جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را علیه دولت قانونی سوریه بررسی کرد و  وقوع حمله موشکی جدید را علیه این کشور محتمل دانست.

دونالد ترامپ به دنبال حمله شیمیایی شب گذشته به منطقه دوما در غوطه شرقی، بدون ارائه دلایل مستدل، دولت سوریه را مقصر جلوه داد و با توهین به «بشار اسد»، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ایران را خطاب قرار داد و از تحمیل «هزینه سنگین» به دولت سوریه به خاطر این کار سخن گفت.

در این بررسی نیویورک‌تایمز درباره چگونگی پرداخت این «هزینه سنگین» به سراغ  گفته‌های تیم امنیتی  دونالد ترامپ رفت.

«توماس بوسرت» عضو تیم امنیت ملی ترامپ در این باره جمله کلیشه‌ای آمریکایی‌ها را تکرار کرد و بیان داشت که «آمریکا هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نمی‌کند.»

سناتور «لیندسی گراهام» از هم‌حزبی‌های ترامپ نیز در سخنانی تحریک‌آمیز گفت اگر ترامپ به تهدید توئیتری‌اش عمل نکند «در چشم ایران و روسیه، ضعیف جلوه خواهد کرد، بنابراین ترامپ باید عزمی را از خود نشان دهد که اوباما هیچ‌گاه نشان نداد.»

یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا، نیز در این باره اعلام کرد که کشتی‌های جنگی آمریکایی «طبق عملیات مقرر» در دریای مدیترانه حضور دارند، «اما هنوز دستوری برای نزدیک شدن به ساحل سوریه و آماده شدن برای حمله، دریافت نکرده‌اند هر چند شرایط می‌تواند به سرعت تغییر کند.»

شایان ذکر است، سال گذشته در زمانی تقریبا مشابه  (۱۶ فروردین ۹۶) بود که یک کشتی جنگی آمریکایی که در دریای مدیترانه مستقر بود، با دستور ترامپ، ۵۹ فروند موشک تام‌هاوک را به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه شلیک کرد. آمریکایی‌ها گفتند که آن حمله، انتقام حمله شیمیایی به خان شیخون بوده است؛ یک حمله شیمیایی دیگر که هیچ‌گاه از سوی مقامات غربی اجازه داده نشد درباره آن تحقیقات شود.

گفتنی است، پنتاگون گفته که پس از حمله سال گذشته به الشعیرات، فهرست اهداف مناسب ارتش سوریه برای حمله را بروزرسانی کرده و اگر ترامپ دستور حمله جدیدی را صادر کند، اهداف آماده خواهد بود.

انتهای پیام/

احتمال حمله آمریکا به سوریه

برچسب ها: دونالد ترامپ ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
سوریه اسرائیل رو موشک بارون کنه
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
سوریه اسرائیل رو موشک بارون کنه
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
اگر امریکا حمله موشکی به سوریه انجام دهد ایران و روسیه باید به پایگاه امریکا در سوریه حمله موشکی انجام دهند تا امریکا هم بداند یک من ماست چقدر کره دارد تا اینکه امریکا هم از این شاخ و شانه کشیدن دست برداشته و کوتاه بیاید.
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا