سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت معرفی قزوین با تدوین برنامه‌های هنری

استاندار قزوین بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان با کمک گرفتن از هنرمندان بومی و تدوین برنامه‌های هنری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست با هنرمندان و کارکنان حوزه هنری قزوین با بیان اینکه سابقه فرهنگی و تمدنی قزوین حتی در خود کشور به خوبی شناخته نشده است، خواستار تولید برنامه‌ها و مستند‌هایی در برای معرفی هرچه بیشتر استان شد.

زاهدی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد هنر از حوزه سینما تامین می‌شود، گفت: سینما نه یک تفنن و سرگرمی بلکه نیاز ضروری جامعه برای ارتقای شناخت و آگاهی مردم است.

وی اضافه کرد: هر تحول سیاسی و اجتماعی در طول تاریخ، تاثیر خود را بر تمام بخش‌ها اعم از صنعت، اقتصاد و فرهنگ به جا می‌گذارد.

استاندار از انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی فرهنگی یاد کرد و افزود: وقتی یک انقلاب بر مبنای تفکر دینی شکل می‌گیرد در حوزه‌های هنری و ادبی هم تاثیر خود را به جا می‌گذارد.

زاهدی همچنین گفت: دست اندرکاران فرهنگی و هنری باید کاری کنند که تاثیرگذاری فرهنگی سریع‌تر اتفاق افتاد و این بخش از رسالت انقلاب اسلامی محقق شود.

استانداربه تاثیر هنر بر روابط فرهنگی اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای که ارتباط قوی با فرهنگ و هنر دارد جامعه تلطیف شده است و اساسا این هنر است که می‌تواند جامعه را از خشونت و افسردگی نجات دهد.

زاهدی با بیان اینکه مدتهاست برای رشد و توسعه اقتصاد کشور بر صنعت تمرکز و از تاثیر ادبیات و علوم انسانی غافل مانده ایم، گفت: این ریشه در گذشته دارد که به هنر بی توجه بوده ایم در حالی که ما ملتی با اصالت و در ادبیات، سینما و هنر‌های تجسمی صاحب سبک هستیم.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با هنرمندان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.