سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد ترامپ از اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا وزارت دادگستری و پلیس فدرال این کشور را متهم به سهل‌انگاری و پنهان کردن اطلاعات کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه وزارت دادگستری و پلیس فدرال (اف بی آی) این کشور را متهم به سهل‌انگاری در ارائه اسناد مربوط به پرونده سوءاستفاده از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی؛ ایمیل‌های هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ از حزب دموکرات، و موارد دیگر کرد و از این وزارت خانه و  اف بی آی خواست تا آنچه را در تلاش برای مخفی کردنش هستند به او ارائه دهند.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: قانون‌گذاران کمیته قضایی، وزارت دادگستری آمریکا را متهم به از دست دادن آخرین مهلت ارائه اسناد مربوط به سوءاستفاده از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، اسناد مربوط به جیمز کومی، ایمیل‌های کلینتون و موارد دیگر می‌کنند. تعلل در این مورد به چه علت است. چه اتفاقی در حال وقوع است؟

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: وزارت دادگستری آمریکا و اف بی آی مجبور به پنهان کردن چه چیزی هستند؟ چرا آنها از دادن اسنادی که پیشتر از سوی کمیته قضایی مورد درخواست قرار گرفته است، امتناع می‌کنند؟ به چه دلیلی آنها در این باره قصور می‌ورزند. این سهل‌انگاری اصلا جلوه خوبی ندارد.

روز پنج‌شنبه پایگاه خبری هیل گزارش داد جمهوری‌خواهان از بیش از حد نادیده گرفتن آخرین مهلت ارائه اطلاعات از سوی وزارت دادگستری و پلیس فدرال ابراز خشم کردند و آن را قصور مسلم از سوی وزارت دادگستری می‌دانند. سی ان ان نیز گزارش داد وزارت دادگستری قرار است  روز دوشنبه اطلاعات هزار صفحه‌ای خود را به کمیته قضایی ارائه کند.

باب گودلت، رئیس کمیته قضایی آمریکا، ماه گذشته اعلام کرد درخواست اطلاعات مربوط به تصمیم‌گیری در تحقیقات درباره ایمیل‌های هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، احتمال سوء استفاده از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی و موارد مربوط به مسئولیت حرفه‌ای اندرو مک‌کیب، رئیس سابق اف بی آی، به وزارت دادگستری تحویل داده شد.

ماه گذشته پس از صدور این درخواست کریستوفر ری، رئیس اف بی آی، اعلام کرد تعداد کارکنان اف بی آی را برای ارائه اطلاعات به کمیته قضایی دو برابر کرده است. او تاکید کرده بود که روند فعلی تهیه اطلاعات به کندی پیش می‌رود. وزارت دادگستری نیز ماه گذشته اعلام کرد از ژانویه تاکنون حدود 3 هزار سند تهیه شده‌ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.