سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۶۶۰ هزار تن محصولات دامی در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پارسال ۶۶۰ هزار و ۵۲۴ تن انواع محصولات دامی در استان تولید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی شاپورزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این میزان تولید شامل محصولات دامی، گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ)، شیر، تخم مرغ و عسل است.

شاپورزاده با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت مناسبی برای تولید انواع محصولات دام و طیور دارد، گفت: درحال حاضر بیش از ۸۰۰ واحد پرواربندی گوساله و گوسفند بصورت صنعتی و تعداد زیادی نیز بصورت سنتی فعال و گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

به گفته وی، در سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۴۴ تن گوشت قرمز در دامداری‌های استان تولید شد که پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم این میزان به بیش از ۲۸ هزار تن برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: همچنین طی این مدت ۵۲۳ هزار و ۲۵۳ تن شیر در استان تولید شد که پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم این میزان تولید به بیش از ۶۱۴ هزار تن برسد.

شاپورزاده با اشاره به تولید مرغ گوشتی در استان اضافه کرد : در حال حاضر ظرفیت پرورش مرغ گوشتی در استان بیش از یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۱۲۰ قطعه است که سالیانه ۶۰ هزار و ۳۲۹ تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

به گفته وی، استان قزوین با دارا بودن ۶۷ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۸۷۸ هزار و ۵۰۰ قطعه از بزرگترین استان‌های کشور در تولید تخم مرغ است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: سال گذشته ۵۰ هزار و ۴۰۲ تن تخم مرغ تولید شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم این میزا ن. تولید به بیش از ۸۴ هزار تن برسد.

شاپورزاده اضافه کرد: شرایط اقلیمی مساعد و نزدیکی به استان‌های مصرف کننده عمدتا تهران و گیلان موجب شده که بیش از پنج برابر نیاز داخلی تولید تخم مرغ در استان تولید شود.

به گفته وی، استان قزوین رتبه ششم تولید تخم مرغ را در کشور را دارد و بعنوان یکی از قطب‌های اصلی پرورش مرغ تخمگذار می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سال گذشته نیز، ۷۹۵ تن عسل در زنبورستان‌های استان تولید شده است.

انتهای پیام/

تولید انواع محصولات دامی در استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.