سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف ۳ کامیون حامل دام بدون مجوز در فاریاب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب گفت: در راستای اجرای طرح مدیریت چرا،۳ کامیون حامل دام بدون مجوز در شهرستان فاریاب که اقدام به کوچ زودهنگام کرده بودند توقیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمود سالاری‌نسب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب گفت: در راستای اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام به مراتع ییلاقی سه کامیون حامل دام که بدون مجوز اقدام به کوچ زودهنگام کرده بودند، توسط مأموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان فاریاب متوقف و به مبدأ خود عودت داده شدند.

وی افزود: این کامیون‌ها حامل ۳۲۰ رأس دام سبک از نوع گوسفند بوده که از مراتع قشلاقی شهرستان رودان در استان هرمزگان به مقصد مراتع ییلاقی مناطق ساردوئیه و اسفندقه شهرستان جیرفت اقدام به کوچ زودهنگام کرده بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و پایین بودن ظرفیت مراتع، کوچ زودهنگام دام موجب آسیب جدی به پوشش گیاهی آن‌ها می‌شود، بنابراین دامداران و بهره‌برداران باید از ورود زودهنگام احشام و دام به این بخش‌ها خودداری کنند.

سالاری‌نسب با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ هزار هکتار مرتع در شهرستان فاریاب وجود دارد، گفت: به همین دلیل به منظور بهره‌برداری اصولی و بهینه از مراتع و غنی شدن پوشش آن‌ها، حفظ گونه‌های موجود و تغذیه مناسب دام‌ها همه ساله طرح مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام به مراتع از ۲۰ اسفند ماه تا ۲۰ اردیبهشت ماه اعمال می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب خواستار همکاری مردم در این زمینه شد و افزود:کد امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در زمینه چرای غیر مجاز دام است.
انتهای پیام/ی

توقف دام های بدون مجوز در فاریاب

 

برچسب ها: محیط زیست ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.