سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم در سال زراعی جاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با اشاره به اختصاص ۵۵۸ هزارهکتار از اراضی استان به کشت گندم در سال جاری گفت: از این میزان کشت ۳۳ هزار هکتار گندم آبی و ۵۲۵ هزار هکتار گندم دیم است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری امروز یکشنبه (۱۹ فروردین) در اولین جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت:پیش‌بینی می‌شود ۸۵۸ هزار و ۲۳۵ تن در استان کردستان گندم تولید شود که از این مقدار ۱۶۳ هزار و ۶۳۵ تن گندم آبی و ۶۹۴ هزار و ۶۰۰ تن گندم دیم است.

وی از پیش بینی خرید ۹۰۰ هزار تن گندم در سالجاری در سطح استان خبر داد و گفت: همه تلاش ما بر این است استان به جایگاهی برسد که مواد خام کشاورزی از استان خارج نشود.

جعفری تاکید کرد: با تحقق ظرفیت نگهداری یک میلیون تن گندم در استان کردستان، حمایت بسیار خوبی از تولید این محصول خواهد شد. 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:: با جذب سرمایه گذاران قوی در راستای احداث کارخانه‌های آرد با تجهیز آخرین تکنولوژی‌های روز می‌توان از خروج گندم از استان جلوگیری کرد.

جعفری عنوان کرد: در سالجاری خرید گندم در ۱۰۱ مرکز شرکت خدمات دولتی، تعاون روستایی و خصوصی با ظرفیت ۷۸۰ هزار تن فضای مسقف انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از آفت سن گندم باید با مبارزه به موقع این محصول اقدام کرد.

پیش‌بینی خریداری ۷۳۲ هزار و ۸۳۵ تن گندم از کشاورزان کردستانی

محمد فرید سپری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه این جلسه گفت: در راستای خرید تضمینی گندم و با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود ۷۳۲ هزار و ۸۳۵ تن گندم خریداری شود.

وی افزود: ۸۸ مرکز خرید تضمینی گندم وجود دارد که با افزایش ۲۱ مرکز در مجموع ۱۰۱ مرکز خرید در سال جاری آمادگی خرید تضمینی گندم را دارند.

سپری همچنین با اشاره به فعالیت ۹۳۶۱ نفر کشاورز جوکار در استان کردستان بیان کرد: ۲۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت جو اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود با ۳۷ هزار و ۹۷۱ تن جو تولید و ۱۰ هزار و ۲۷۸ تن جو خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: با توجه به اهمیت کشت کلزا در سال زراعی ۹۷_۹۶ برای کشت این محصول ۲۱۸۸ هکتار مکان‌یابی شد که از این مقدار ۲۰۵۶ هکتار و نیم کلزا کشت شد.

سپری یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴ هزار و ۷۳۲ تن کلزا تولید شو دو در حال حاضر ۶۲۲ نفر کشاورز کلزا کار در استان کردستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.