سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان برای شرکت در جشنواره نمایشنامه نویسی در گیلان

فراخوان نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی در گیلان منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید امیر مصباح معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: فراخوان برگزاری نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی با هدف بزرگداشت یوسف فخرایی در گیلان منتشر شد.

وی افزود: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه ها، بزرگداشت استاد یوسف فخرایی، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، دسته بندی شده و توسط هیات داوران ١٠ نفر و در نهایت ۳ اثر نمایشنامه نویسی به عنوان آثار منتخب برگزیده می‌شوند.

سید امیر مصباح با بیان اینکه موضوع آثار آزاد است افزود:، اما مضامینی همچون فرهنگ و سنت‌های ایران اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر، بنیان خانواده و تاثیرات مدرنیسم در اولویت هستند و اقتباس از داستان‌ها و رمان‌ها نیز بلامانع است.

وی مهلت ارسال آثار را ٣١ تیرماه، زمان اعلام منتخبان نهایی را ٣١ مردادماه و تاریخ اختتامیه را نیز ۷ شهریورماه اعلام کرد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: به رتبه اول جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ ۵۰ میلیون ریال، رتبه دوم دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و کارت هدیه به مبلغ ۳ میلیون ریال، رتبه سوم دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و کارت هدیه به مبلغ ۱ میلیون و ٥٠٠ هزار ریال اهدا و همچنین از ۵ هنرمند شرکت کننده نیز با اعطای دیپلم افتخار و کارت هدیه تقدیر می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

انتشار فراخوان جشنواره نمایشنامه نویسی در گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.