سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست ساخته های چوبی که هویتی اصیل را جان می دهند+فیلم

پیکره های حجمی چوبی که راوی بخشی از گذشته نیاکانمان هستند، نیازمند حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی است.

کاک حسن کشاورز 48 ساله ای که با خلق عروسک ها راوی بخشی از زندگی گذشته است در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت:حدود سه سال پیش به دلیل علاقه ای که به شیوه زندگی پیشینیان داشتم به ساختن این عروسک ها روی آوردم و با تلاش زیاد کم کم یاد گرفتم این مجسمه های زیبا را بسازم.

این روستایی خوش ذوق در ادامه افزود: هدفم از این کار حفظ سبک زندگی پدرانمان و انتقال آن به نسل فعلی و آینده بود.

گفتنی است این پیکره های حجمی چوبی جزو حوزه مصنوعات چوبی در میراث فرهنگی می باشند.

شهابی رئیس میراث فرهنگی مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به اینکه در ساخت  مجسمه ها از چوب استفاده شده و کارها به صورت دستی است، سعی می کنیم با صدور کارگاه تولیدی از ایشان حمایت کنیم و همچنین با تسهیلات وام بانکی، تجهیز کالا و پوشش بیمه ای می توانیم این هنرمند را  مورد حمایت قرار بدهیم.

وی افزود: حفظ این آثار می تواند به شناخت بیشتر شیوه زندگی گذشتگان کمک کند.

رئیس میراث فرهنگی مهاباد گفت: بر اساس آمارها در استان آذربایجان غربی حداقل 1400 نفر در حوزه ی مصنوعات چوبی کار می کنند که این آمار در شهرستان مهاباد به بیش از 200 نفر می رسد.

ابراهیم زاده نویسنده و کارشناس هنری نیز در این زمینه گفت: این هنرمند توانسته با هزینه کم سبک زندگی نیاکانمان را به نسل آینده معرفی کند.

وی افزود: این پیکره های چوبی نمادی از ماهیت سبک زندگی اجدادمان هستند سبک زندگی که با گذشت زمان ممکن است به باد فراموشی سپرده شود و بهتر است برای حفظ آن کوششهای بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ه

ساخت مجسمه های چوبی توسط کشاورز مهابادی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.