سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حال خوش تالاب کانی برازان مهاباد

نخستین سایت پرنده نگری کشور روز‌های پر آب خود را سپری می‌کند.

سرپرست نخستین سایت پرنده نگری کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت:تراز آبتالاب کانی برازان اکنون به یک متر و ۳۰ سانتی متر می‌رسد و با توجه به ذخایر آبی و میزان بارش‌ها در حد مطلوبی است.
سلیمانپور با بیان اینکه تالاب روز‌های پر آب خود را سپری می‌کند گفت: برای حفظ شرایط مطلوب اکو سیستمی و استقرار گونه‌های نادر بومی و مهاجر؛ حقابه ۱۲ تا ۱۳ میلی متر مکعبی برای تالاب در نطر گرفته شده که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با امور آب مهاباد در ۳ مرحله از دریاچه مهاباد به کانی برازان رها سازی می‌شود.
وی اضافه کرد:در مرحله اول ۵ تا ۷ میلیون متر مکعب از حقابه تالاب رها سازی شد.

فاضلاب‌ها و پسماند‌ها بلای جان گونه‌های طبیعی و جانوری منطقه

وی در ادامه افزود:اگر چه آب ذخیره شده در تالاب کانی برازان از نظر حجم و ارتفاع در حد مطلوبی است، اما ترکیب پسماند‌ها و فاضلاب‌های روستایی، کشاورزی و صنعتی کیفیت آب را کاهش داده است.

تالاب بین المللی کانی برازان پذیرای بیش از ۱۰ هزار گردشگر نوروزی به نگین غرب کشور

آسو سلیمانپور گفت: بیش از ۱۰ هزار مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات نوروز از این تالاب بین المللی بازدید کردند.
سلیمان پور ضمن اشاره به اینکه حجم زباله و پسماند گردشگران در حاشیه تالاب نسبت به سال‌های گذشته کمتر است افزود:در روز طبیعت به منظور پاک ماندن حاشیه تالاب، حدود ۱ هزار کیسه زباله با همکاری تشکل‌های زیست محیطی توزیع شد.

سرپرست سایت پرنده نگری تالاب بین المللی کانی برازان در ادامه گفت:با همکاری جوامع محلی حاشیه تالاب در یک مرحله پس از روز طبیعت پاکسازی شد و مرحله بعدی با همکاری تشکل‌های زیست محیطی مهاباد در این هفته اجرا می‌شود.

انتهای پیام/خ

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.