سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر در خراسان شمالی

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایری در استان از ماه جاری آغاز شد و تا پایان مرداد امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مهدی مودی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایری در استان از ماه جاری آغاز شد و تا پایان مرداد امسال به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به این که این طرح در مدت ۵ ماه با مشارکت امور بانوان و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اجرا می‌شود، افزود: در این طرح ۳۰۰ سواد آموز عشایری با آموزش ۴۰ آموزش دهنده در استان خراسان شمالی با سواد خواهند شد.
مودی هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح سواد زنان بی سواد عشایری، کمک به استقرار عدالت آموزشی و توانمند سازی دختران و زنان عشایری بیان کرد و گفت:: سال گذشته هزار و ۸۵۴ بی سواد، باسواد شدند و امسال در برنامه ریزی‌های انجام شده ۳ هزار و ۸۹۰ بی سواد، در استان باسواد خواهند شد.
وی با بیان این که هم اکنون در سامانه ۷ هزار و ۲۳۵ بی سواد در استان داریم، اظهار کرد: سامانه سوادآموزی از شنبه هجدهم فروردین ماه برای نام نویسی افراد بی سواد باز است و متقاضیان می‌توانند برای نام نویسی اقدام کنند.
وی گفت:: سال گذشته ۴۱ میلیارد ریال مطالبات مربوط به آموزش دهندگان و مؤسسه‌های آموزشی مربوط به سواد آموزی اسفندماه سال گذشته پرداخت شد.
انتهای پیام/


سال گذشته هزار و ۸۵۴ نفر در استان خراسان شمالی باسواد شدند

برچسب ها: اخبار علمی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.