سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولد نوزاد 790 گرمی در اسفراین

سرپرستار بخش مراقبت های ویژه نوزادان شهرستان اسفراین گفت: نوزادی با وزن 790 گرم در بیمارستان امام خمینی اسفراین به دنیا آمد که تحت مراقبت های ویژه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ رقیه ده چناشکی سرپرستار بخش مراقبت های ویژه نوزادان شهرستان اسفراین با اشاره به تولد نوزاد  790 گرمی گفت: این نوزاد در بیمارستان امام خمینی اسفراین به دنیا آمد و هم اکنون تحت مراقبت های ویژه است.

وی با بیان این که اکنون 13 روز است که نوزاد در بخش ان ای سی یو بیمارستان تحت مراقبت های ویژه درمانی است ، افزود: نوزاد بدون وابستگی به اکسیژن و در داخل دستگاه انکوباتور بستری است .

ده چناشکی با اشاره به اینکه این نوزاد در سلامت کامل است و هر سه ساعت با شیر مادر از طریق لوله معده تغذیه می شود ، اظهار کرد: حضور مادر برای مراقبت های آغوشی با نوزاد در روند بهبود تاثیر بسزایی دارد .

وی جلوگیری از سرما ، آلودگی و عفونت های بیمارستانی و سروصدای بیش از حد، دست زدن زیاد به بچه و همچنین تنظیم گرمای اتاق مراقبت های ویژه نوزادان با توجه به درجه حرارت بدن نوزاد و تنظیم اکسیژن دریافتی نوزاد، فشار خون و دمای بدن نوزاد در دستگاه ، بررسی ضربان قلب نوزاد و ضد عفونی دست ها در هنگام تماس با نوزاد را از نکات قابل توجه برای مراقبت از نوزادان نارس عنوان کرد.

انتهای پیام/

تولد نوزاد 27 هفته ای در اسفراین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.