سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

العربیه: علی‌رغم درخواست‌های آمریکا، قطر هر چه بیشتر به ایران نزدیک شده است

با وجود درخواست دولت آمریکا از دوحه برای رویارویی با تهران، فعالیت‌های قطر در جهت عکس خواسته‌های واشنگتن، یعنی نزدیک شدن هر چه بیشتر به ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، با وجود درخواست دولت آمریکا از دوحه برای رویارویی با تهدید ایران علیه ثبات خاورمیانه (!)، فعالیت های قطر در جهت عکس خواسته های واشنگتن، یعنی نزدیک شدن هر چه بیشتر به ایران است.

در گزارش العربیه آمده است، قطر در روابط با ایران و آمریکا، دو روی متمایز دارد. واشنگتن از دوحه خواسته بود در تلاش برای مهار خطر تهران علیه منطقه سهیم باشد اما قطر هر چه بیشتر به ایران نزدیک شده است زیرا آمار و ارقام از افزایش دو و نیم درصدی تبادل تجاری میان این دو کشور در مقایسه با گذشته حکایت دارد ضمن اینکه پانزده گروه از استان های مختلف ایران در آخرین نمایشگاه دوحه حضور داشتند.

آخرین تلاش ها برای تقویت روابط دو کشور، مذاکرات دوحه با هدف تقویت همکاری های اقتصادی در سایه توافقی است که در گذشته امضاء شد و بر اساس این توافق که جمهوری آذربایجان و ترکیه را شامل می شود مقرر شد کالاهایی صادراتی به قطر، در مسیر عبور به قطر وارد ایران شوند.

اتاق بازرگانی و صنعت شهر شیراز نیز قطر را به مجموعه کشورهایی اضافه کرد که مشمول صادرات کالاهای ایرانی می شوند، در این گروه نام کشورهای سوریه، عراق و روسیه دیده می شود. همچنین ایران تلاش می کند با امضای توافقنامه هایی با قطر، هتل های جزایر کیش و قشم را پذیرای آن دسته از میهمانان خارجی کند که به عنوان تماشاگر فوتبال، در ایام برگزاری جام جهانی 2022، وارد دوحه می شوند.

این گزارش ها در شرایطی منتشر می شود که بر اساس گزارش سخنگوی کاخ سفید، در دیدار اخیری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر در کاخ سفید داشت، از پیشنهادهای امیر قطر برای رویارویی با خطر ایران علیه ثبات منطقه‌ای، تمجید کرد. نکته ای که در هیچ یک از بیانیه های رسمی صادره از قطر دیده نمی شود.

انتهای پیام/

افزایش همکاری‌های ایران و قطر علی‌رغم خواسته واشنگتن

برچسب ها: خاورمیانه ، قطر ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر السعود