سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیربهداشت در دیدار با وزیرخارجه ونزوئلا:

ظرفیت کارخانه‌های داروسازی ایران در اختیار ونزوئلا قرار می‌گیرد/ کمک ایران به ونزوئلا برای کنترل سرخک و مالاریا

هاشمی گفت: شرکت های ونزوئلایی می توانند از ظرفیت شرکت های دارویی ایرانی برای تولید دارو استفاده کنند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین ایران و ونزوئلا در حوزه دارو که در ساختمان مرکزی بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فروش و تولید داروها و محصولات دارویی ایران، تولید مشترک محصولات دارویی برای ونزوئلا در ایران یا ونزوئلا، نظارت بر تولید و انتقال دانش فنی، توافقات بسیار خوبی انجام شد که امیدوارم با تشکیل کارگروه مشترک بین دو کشور، این توافقات به سرعت اجرایی شود.
 
وی ادامه داد: ایران در خدمات بهداشتی و تولید دارو در منطقه شناخته شده به طوری که سال ها است رتبه اول را در این زمینه  کسب کرده ایم.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در تولید دارو در منطقه رتبه اول را داریم و کشور ترکیه بعد از ما قرار دارد، افزود: رتبه ما در تولید دارو در دنیا ۱۶ است.
 
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از مردم تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند و باقیمانده با هفت درصد از درآمد بیمه هستند، عنوان کرد:  امروزه بیش از ۹۰ درصد مردم ایران تحت پوشش بیمه هستند و  ۹۰۰ بیمارستان با ۱۳۰ هزار تخت داریم  و خدمات اولیه مثل تزریق واکسن در ایران رایگان است و مردم  برای سایر خدمات و بستری به میزان پنج درصد هزینه می پردازند .
 
هاشمی تاکید کرد: ما ۹۶ درصد از دارو داخلی را خود تولید می کنیم و بازار دارویی ما بالغ بر ۴ میلیارد دلار است و خوشبختانه امروزه ۱۰ نوع واکسن را خودمان تولید می کنیم .
 
وی افزود: بیش از ۲۰ سال است که اعزام بیمار برای درمان به خارج نداشته ایم در حالی که اول انقلاب بیماران ما به اروپا، اسرائیل و امریکا اعزام می شدند.
 
هاشمی با اشاره به اینکه کوبا کمک آموزشی به ونزوئلا می کند ولی در حوزه دارو و تجهیزات ما می توانیم همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشیم ، اظهار کرد: ما برنامه ریزی کرده ایم تا در حوزه تربیت متخصص و فوق تخصص درقالب بورسیه دانشجویان ونزوئلا اقدامات موثری انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: شرکت های ونزوئلایی می توانند از ظرفیت شرکت های دارویی ایرانی برای تولید دارو با نام و برند خودشان استفاده کرده و علاوه بر تامین نیازهای این کشور، از طریق صادرات نیز ثروت آفرین باشند.
 
هاشمی با بیان اینکه ایران در حوزه بهداشت شبکه ای با قدمت ۵۰ ساله دارد که این قابل توجه است، افزود: ما به ازای هر ۳۰ هزار نفر دارای یک مراقب سلامت هستیم و  پرونده الکترونیک سلامت در این راه اندازی شده است و ما از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر پیشگیری از بیماری های غیر واگیر انتخاب شده و برای این منظور برنامه های خوبی داریم .
 
وی با اشاره به اینکه منطقه به خاطر تروریست ها آشوب زده است ولی شاخص های بهداشتی در ایران قابل توجه  است و این توفیقات را در بیش از ۳۵ سال با وجود تحریم ها بدست آورده ایم .

وزیر بهداشت گفت: من به عنوان یک ایرانی از مواضع انقلابی ونزوئلا به ویژه در مجامع بین المللی که هم راستا با ایران است تشکر می کنم ودر حوزه سلامت اعلام آمادگی برای همکاری با این کشور می کنم .

هاشمی ادامه داد: زمانی در ایران ۱۶ هزار نفر به خاطر مالاریا فوت می کردند ولی امروزه کمتر از ۶۰ نفر در ایران به دلیل این بیماری فوت می کنند که همگی از کشور پاکستان وارد کشور می شوند.

و ی با بیان اینکه ایران می تواند در حوزه کنترل بیماری مالاریا و سرخک به ونزوئلا، کمک های موثری کند، افزود: واکسن سرخک  در ایران تولید می شود و امروزه چیزی به عنوان سرخک نداریم  البته باید بگویم که کشور کوبا هم در تولید واکسن قوی است .

هاشمی عنوان کرد: من امیدوارم این سند همکاری بین ایران و ونزوئلا،  نظر رییس جمهور و وزرا را جلب کند ولی با این حال تصور می کنم برگزاری یک نمایشگاه در ایران یا کاراکاس می تواند توانمندی ها را به نمایش می گذارد و این کار با همت سفرا انجام می شود .

وزیر بهداشت یا بیان اینکه یک گروه مشترک کاری گذاشته است تا پیشرفت ماهانه را گزارش دهند وکشور ونزولا رضایتش جلب شود، ادامه داد: زمانی که سایر کشورها بدترین تحریم ها علیه ایران در زمینه بنزین را انجام دادند خیال کردند که ایران ظرف یک ماه فلج می شود ولی در قرن ۲۱ چیزی به عنوان تحریم وجود ندارد زیرا مسئله تحریم در کشورمان سبب شد تا در سال آینده تحریم، بنزین را خودمان تولید کنیم .

انتهای پیام/

امضای تفاهم‌نامه جامع همکاری‌های ایران و ونزوئلا در حوزه دارو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.