سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعار امسال روز جهانی بهداشت.

پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه جا

بیش از ۹۵ درصد مردم شهرستان مهاباد در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت نام کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت: امروز هحدهم فروردین روز حهانی بهداشت است شعار امسال این سازمان (پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا) است.
علیزاده آذر در ادامه گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ضمن اشاره به اینکه روز جهانی بهداشت فرصتی برای تمامی اقشار جامعه است که بتوانند در ارتقا سلامتی خود سهیم باشند افزود:در شهرستان مهاباد بیش از ۲۲۴ هزار نفر تحت پوشش خدمات شبکه بهداشت هستند.
وی ادامه داد:شهرستان مهاباد دارای ۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت است که از این تعداد ۸ مرکز شهری، ۱۰ مرکز روستایی، و ۳ مرکز مشترک شهری و روستایی است.

فعالیت مراقبین سلامت در پایگاه‌های شهری و روستایی مهاباد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مهاباد در ادامه گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازمهاباد گفت:مراقبین سلامت در پایگاه‌ها، مراکز و خانه‌های بهداشت خدمات متعددی در زمینه بهداشت خانواده، واکسیناسیون، مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و بعد از زایمان، آزمایشگاه و مامایی، مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت حرفه‌ای محیط به مردم ارایه می‌دهند.

فعالیت‌های حوزه بهداشت محیط

علیزاده آذر گفت:در واحد بهداشت محیط حرفه‌ای همکاران بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نظارت بر صدور کارت بهداشتی را بر عهده دارند و معاینه شاغلین در این بخش به صورت دوره‌ای انجام می‌گیرید.

بهره مندی مردم مهاباد از خدمات بهداشت

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مهاباد در ادامه گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازمهاباد افزود:بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن کل جمعیت شهرستان مهاباد حدود ۲۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر است که تنها ۵ درصد حمعیت در سامانه جامع یکپارچه سازی بهداشت ثبت نام نکرده اند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان مهاباد اضاف کرد:به منظور بهبود و ارتقا سطح سلامت افراد جامعه، از کسانی که در سامانه یکپارچه سازی بهداشت ثبت نام نکرده اند تقاضا داریم به منظور پایش به موقع برای ثبت ام اقدام کنند.
مسئول پایگاه بهداشت توحید مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت:به طور متوسط روزانه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر از افراد تحت پوشش ناحیه به پایگاه ما مراجعه می‌کنند خدماتی از قبیل: پایش سلامت قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان را برای مادران مراجعه کننده، و واکسیناسیون و کنترل قد، وزن، دور سر و دیگر شاخص‌های مطلوب فیزیکی برای کودکان و کنترل وزن و قد و فشار خون و دیابت برای افراد سالمند را انجام میدهیم.

طرح تحول نظام سلامت... فرصتی برای کنترل سلامت تمامی اعضای خانواده

خادم حسینی افزود: بر اساس نظام طرح تحول سلامت برای کل اعضای خانواده در پایگاه بهداشت، مراقبین سلامت تعیین شده و مراجعه کنندگان از نظر کنترل فشار خون، دیابت، رژیم درمانی، چاقی و تغذیه، بیماری‌های روحی روانی و مشاوره پایش می‌شوند.
در استان آذربایجان غربی حدود ۱ هزار و ۳۰۰ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت وجود دارد که از این تعداد ۳۰ پایگاه جامع سلامت شهری و ۶۵ خانه بهداشت روستایی در مهاباد به مردم خدمات پایش سلامت ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/خ

 

بهره مندی بیش از 224 هزار نفر در مهاباد از خدمات سامانه یکپارچه بهداشت

برچسب ها: اخبار پزشکی ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.