سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار وزیر خزانه داری آمریکا درباره جنگ تجاری بالقوه میان آمریکا و چین

«استیو منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا، نسبت به احتمال وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو؛ استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، روز گذشته در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی نسبت به احتمال وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین هشدار داد.

منوچین گفت: «پتانسیل جنگ تجاری (میان آمریکا و چین) وجود دارد. از یک سو مایل به مذاکره هستیم و از سوی دیگر، رئیس جمهور کاملا آماده است به هر شیوه ای از منافع ما دفاع کند.»

وزیر خزانه داری آمریکا اظهار داشت گفتگوهایی با مقامات پکن انجام شده است، اما در حال حاضر نمی تواند در مورد آن‌ها توضیح بیشتری ارائه دهد. او همچنین اعلام کرد دو کشور هیچ تلاشی برای دستیابی به توافق در زمینه اختلافات تجاری انجام نمی دهند.

منوچین در حالی در خصوص احتمال وقوع جنگ تجاری هشدار داده است که کاخ سفید روز پنجشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد دونالد ترامپ به نماینده تجاری آمریکا دستور داده است تا 100 میلیارد دلار تعرفه اضافی را برای مواجه با اقدامات تجاری چین در نظر بگیرد. دولت چین نیز هفته گذشته اعلام کرد طرح پیشنهادی خود را برای اعمال 25 درصد تعرفه بر بیش از 100 کالای وارداتی از آمریکا ارائه کرده است.

چشم انداز یک جنگ تجاری دنباله دار میان دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان، موجب سقوط عملکرد بازارهای مالی جهانی شده است. اگرچه مقامات چینی و آمریکایی اصرار دارند که نمی خواهند وارد یک جنگ تجاری شوند ولی برنامه ای برای مذاکره نیز ارائه نکرده اند. این خلا، نگرانی مقامات سیاسی، سرمایه گذاران و تجار را تشدید کرده و آنها را در سردرگمی قرار داده است.

لوکانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز گذشته طی یک کنفرانس خبری گفت: به نظر می رسد طرف آمریکایی شرایط را اشتباه درک کرده و اقدامات اشتباهی را پیش گرفته است. چین کاملا آماده است و بدون فوت وقت هر اقدامی از سوی آمریکا را پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.