سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات سفر و گردشگری در سال ۹۷

سفر لذتی دارد که کمتر کسی ممکن است آن را تجربه نکرده باشد. سفر در سراسر جهان پر طرفدار است. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،ا گسترش خدمات اینترنتی در دنیای امروز برای دریافت بسیاری از سرویس‌ها دیگر نیازی نیست حتما به شکل حضوری به مراکز مربوطه مراجعه کنیم چرا که آنها به صورت آنلاین در دسترس قرار دارند. از فروشگاه‌های آنلاین گرفته تا برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین، خدماتی هستند که تا همین چند سال پیش تنها با مراجعه حضوری میسر بودند. در حال حاضر اغلب خدمات مربوط به صنعت گردشگری نیز به صورت آنلاین در فضای اینترنت ارائه می‌شوند از جمله خرید آنلاین بلیط هوپیما، قطار و رزرو هتل می باشد که خوشبختانه با تلاش مراکزی در ایران این خدمات آنلاین در دسترس کاربران داخل کشور نیز قرار گرفته‌اند.

هر چند در ایران تعداد مراکز خدمات آنلاین گردشگری رو به افزایش است و این امر در نگاه اول مطلوب به نظر می‌رسد اما همین امر از وجهی دیگر ممکن است موجب مشکلاتی برای مسافران به خصوص آنها که شناخت کافی از این مراکز ندارند، شود. این افراد در فضای اینترنت با نام‌های فراوان روبرو می‌شوند و قادر به تشخیص مرکز معتبری بین‌شان نیستند که با خیال آسوده از آن استفاده کنند. متاسفانه در موارد زیادی دیده شده که به علت همین عدم آگاهی افراد به جای لذت بردن و ساختن یک سفر خاطره‌انگیز، دچار دردسرهای فراوانی شده‌اند که برایشان تنها خاطرات تلخ و هزینه‌های نالازم به جا گذاشته است.

همانطور که اشاره شد خرید آنلاین خدمات گردشگری می‌تواند بسیار بسیار سخت و یا خیلی خیلی آسان انجام شود که تمامش بستگی دارد به اینکه ما از کدام مرکز اقدام به خرید کرده باشیم. در کشور ما آژانس‌ها و مراکز خدمات مسافرتی متوسط، ضعیف و حتی نامعتبر کم نیستند اما اگر شما شناخت کافی از مراکز معتبر و نحوه خدمات‌رسانی آنها داشته باشید دیگر جای نگرانی نیست. بنابراین پر واضح است که برای اجتناب از دردسر بهتر است مراکز معتبر را بشناسیم. در همین راستا باید بدانیم که در حال حاضر یکی از پیشروترین مراکز خدمات گردشگری ایران که در فضای اینترنت نیز به شکلی قدرتمند و همه جانبه سرویس‌های متنوعی از جمله امکان خرید اینترنتی بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل را ارائه می‌کند سامانه سامتیک است.

این سامانه از معتبرترین و شاید بتوان گفت موفق‌ترین مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری در کشور است که برای مثال تنها در بخش مسافرت ریلی توانسته است در سال ۹۶ رتبه دوم فروش بلیط قطار را در سراسر کشور به خود اختصاص دهد.

یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که باید برای سنجش میزان اعتبار یک سامانه مورد بررسی قرار دهیم نمادها و گواهینامه‌های آن است که از این لحاظ نیز سایت www.samtik.com در صنعت گردشگری ایران جزء برترین ها می باشد چرا که این سامانه برای مثال دارای نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک، نماد ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی و تمام مجوز‌های لازم برای فروش بلیط از سازمان هواپیمایی کشور است. همچنین ضمن عضویت در انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی (یاتا)، از گواهینامه امنیت بین‌المللی (SSL) نیز برخوردار است که وجودش می‌تواند به کاربر اطمینان خاطر بدهد که از اطلاعاتش به بهترین شکل حفاظت کامل به عمل می‌آید.

جایگاهی که این سامانه در آن قرار گرفته و به تثبیت رسیده برای ناظرین و کارشناسان صنعت گردشگری چندان جای تعجب ندارد چرا که آنها در تمام این سالها روند رو به رشدش را رصد کرده‌اند و می‌دانند که از ابتدا به پشتوانه چه تیم مجربی شروع به کار کرد و گام‌های استوار و اصولی خود را پیوسته و مطمئن برداشته است تا جایی که امروز از پیشگامان و معدود مراکز خدمات گردشگری محسوب می‌شود که تقریبا تمام شرکت‌های هواپیمایی معتبر داخلی و خارجی، تمامی پروازهای سیستمی و چارتری، ۱۰۰ درصد بلیط قطارهای کشور و همینطور رزرو آنلاین بیش از هزار هتل را تحت پوشش دارد.

رپرتاژ خبری/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.