وی ادامه داد: متاسفانه این مراکز آموزشی فاقد برنامه راهبردی هستند و حتی از زمان تاسیس و شکل گیری آنها برنامه ای وجود نداشته است.
وزیرعلوم افزو: در شرایط فعلی، کشور با افت تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه ها مواجه است و متاسفانه شاهد تخلیه این مراکز پراکنده در سطح کشور به ویژه در شهرستان های کوچک هستیم.
غلامی گفت: در سال های گذشته در بخش نشریات و تالیف کتب آمار خوبی داشته ایم و با رشد علمی امیدوار کننده روبرو بوده ایم؛ خوشبختانه رشد علمی آموزش عالی کشور باعث امیدواری است اما نقدی که به دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور وارد است و باید درباره آن هم اندیشی انجام شود حضور کم رنگ دانشگاه ها در حل مشکلات جامعه است.
وی افزود: امروزه چالش های مهمی مانند محیط زیست٬ اشتغال٬ صنعت٬ کسب و کار و... در کشور وجود دارد که دانشگاه برای رفع آنها باید تلاش کند.
وزیر علوم گفت: در شرایط فعلی علاوه بر اینکه با ساختار آموزش عالی با مشکل مواجه هستیم، نیاز به چاره اندیشی هم داریم٬ درباره کارکرد و ماموریت اصلی آموزش عالی هم در برابر جامعه مورد سوال قرار گرفته ایم.
غلامی یادآورشد: آموزش عالی کشور در سال های اخیر برنامه های داشته است که اینبرنامه ها برای آینده باید تقویت شود و موضوعاتی مانند ساماندهی مراکز آموزش عالی٬ ساماندهی کنکور باید جدی گرفته شود.
انتهای پیام/
وقتی معیارها کمی باشد: اهمیت به تعداد دانشجو، تعداد دانشگاه، تعداد مقاله، تعداد کتاب و ... قطعا حل مشکلات به فراموشی و حاشیه سپرده می شود.