سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل: اوضاع یمن همچنان بد است

استفان دوژاریک گفت، معتقد است که کمک‌هایی که برای یمنی‌ها ارسال می‌شود کافی نیست، نه غذا به اندازه کافی به یمن می‌رسد و نه سوخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ استفان دوژاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت، اوضاع یمن همچنان نابسامان است.

استفان دوژاریک در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه فروش سلاح به سعودی‌ها به منزله نشان دادن چراغ سبز به آن‌ها جهت انجام جنایت‌های هرچه بیشتر در یمن است، آیا سازمان ملل متحد به مساله فروش سلاح به عربستان پرداخته است؛ دوژاریک با طفره رفتن از پاسخ به این سوال گفت: «از نوامبر سال ۲۰۱۷ که ائتلاف (سعودی) محاصره خود را از بنادر یمن برداشته است سازمان ملل متحد توانسته است از طریق این بنادر کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن برساند. ما توانمندی‌های هیئت بازرسی سازمان ملل متحد را تقویت کردیم و این هیئت محموله‌های تجاری به مقصد یمن را مورد بازرسی قرار می‌دهد. با این حال معتقدم که کمک‌هایی که برای یمنی‌ها ارسال می‌شود کافی نیست نه غذا به اندازه کافی به یمن می‌رسد و نه سوخت. حتی قبل از وقوع درگیری در یمن، این کشور بیش از نود درصد از نیازمندی‌های خود را از طریق واردات تأمین می‌کرد. ما تلاش می‌کنیم که درگیری در این کشور متوقف شود؛ و همه طرف‌های درگیر در یمن باید به پای میز مذاکره برگردند. امیدواریم که ماموریت مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در یمن موفقیت آمیز باشد و در این زمینه پیشرفتی محقق کند.»

استفان دوژاریک درباره تحولات سوریه نیز گفت: «از سرگیری بمباران غوطه شرقی و ادلب را با نگرانی دنبال می‌کنیم. تعداد زیادی از غیرنظامیان همچنان در منطقه دوما در محاصره به سر می‌برند و اوضاع در مناطق مختلف سوریه موجب نگرانی ما است بویژه در شهرکی در جنوب ادلب ما شاهد هدف قرار گرفتن دو مدرسه بودیم. ما از همه طرف‌های درگیری می‌خواهیم که به حقوق بشر بین المللی پایبند باشند و از هدف قرار دادن غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی خودداری کنند. در رساندن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان همچنان دشواری‌هایی وجود دارد با این حال ما توانسته ایم کمک‌هایی به غیرنظامیان داشته باشیم. ما به کسانی که از عفرین خارج شده اند کمک‌های بشردوستانه رسانده ایم. اما به علت تداوم درگیری‌ها ما و شرکای مان در رساندن کمک‌های بشردوستانه با مشکل مواجه هستیم.»

انتهای پیام/

اظهارات سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درباره اوضاع نابسامان یمن

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.