سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از مشخص شدن زمان ثبت‌نام آزمون اعزام به خارج معلمان تا تعیین تکلیف امتحان پایه یازدهم

آموزش و پرورش در نخستین روزهای کاری بعد از تعطیلات با اخباری در حوزه تعلیم و تربیت مواجه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آموزش و پرورش  در نخستین روزهای بعد از تعطیلات عید و در روزهای کم خبر این ایام با اخباری نظیر مشخص شدن زمان ثبت‌نام آزمون اعزام به خارج معلمان، تعیین تکلیف امتحان پایه یازدهم و نظارت مستمر بر بوفه مدارس مواجه بود.

اول اردیبهشت؛ آغاز ثبت نام آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور

غلامرضا کریمی رئیس امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور اظهار کرد: آزمون اعزام به خارج از کشور 21 اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند از اول تا پنجم اردیبهشت در این آزمون ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در آزمون آتی جذب آموزگار در مقطع متوسطه، مدیر آموزشگاه، معاون آموزشی و اجرایی و مشاور تحصیلی خواهد بود.

رئیس امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای معلمانی که دارای مدرک کارشناسی هستند حداقل سابقه خدمت 10سال و حداکثر سابقه 25 سال از شرایط ثبت نام است؛ همچنین برای معلمانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند سابقه کاری حداقل 10 سال و حداکثر 27 سال در نظر گرفته شده است.

امتحان نهایی پایه یازدهم منتفی شد

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره تصمیم گیری برای وضعیت امتحانات پایه یازدهم اظهار کرد: هنوز درباره برگزاری امتحانات نهایی در پایه یازدهم تصمیم‌گیری نشده است و این موضوع در جلسه شورای سنجش و پذیرش به نتیجه قطعی خواهد رسید.

وی ادامه داد: جلسه شورای سنجش و پژوهش پایان فروردین ماه برگزار خواهد شد و در این جلسه علاوه بر تصمیم گیری برای امتحانات نهایی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه امسال در پایه یازدهم امتحان نهایی برگزار نمی‌شود، گفت: تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات نهایی در سال‌های آینده اجرایی خواهد شد.

نظارت مستمر بر وضعیت بهداشتی بوفه‌های مدارس داریم

حسن ضیا‌الدینی مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه رسیدگی به وضعیت بهداشتی بوفه‌های مدارس، اظهار کرد: برای رسیدگی به وضعیت بوفه مدارس کاری مشترک بین معاونت تربیت بدنی سلامت و سازمان دانش آموزی انجام می‌شود و بر مبنای این همکاری وظیفه نظارت بر مسائل بهداشتی بر عهده دفتر سلامت است.

وی افزود: بخشنامه‌ای به تمامی بوفه‌های مدارس ابلاغ شده است که بر مبنای آن فروش برخی خوراکی‌ها نظیر نوشابه‌های گازدار، چیپس و پفک و سایر خوراکی‌هایی که ارزش غذایی چندانی ندارند به طور کامل ممنوع اعلام شده است.

مدیر کل دفتر سلامت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اجرای این بخشنامه ضرورت دارد، تصریح کرد: چنانچه بوفه مدرسه‌ای خارج از ضوابط تعیین شده عمل کند، اولیاء می‌توانند این تخلف را از طریق ادارات آموزش و پرورش منطقه یا ادارات کل استان منعکس کنند.

ساعات جبرانی مدارس ابتدایی مشخص شد

عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش و پرورش تهران، با اشاره به برنامه درس ملی مصوب ۲۰/۶/۹۱ شورای عالی آموزش و پرورش در اجرای بند ۲/۱۳ آیین نامه مذکور مبنی بر صیانت از برنامه درسی اظهار کرد: در جهت اجرای ساعات آموزشی در دوره ابتدایی و به دلیل شرایط خاص شهر تهران و تعطیلات به وجود آمده ناشی از ورود آلاینده‌ها و آلودگی هوا، فعالیت‌های آموزشی مدارس دوره ابتدایی شهر تهران حداقل تا تاریخ ۱۳/۳/۹۷ برقرار است.

وی افزود: به منظور جبران ساعات درسی و بر اساس مصوبات شورای معاونین و شورای مدیران مناطق، با توجه به بند ۱/۱۳ برنامه درس ملی، زمان آموزش در دوره ابتدایی حداقل ۹۲۵ ساعت در طول سال تحصیلی بوده، بنابراین تاکید می‌شود تمامی فعالیت‌های آموزشی مدارس دوره ابتدایی حداقل تا 13 خرداد دایر و باید نسبت به ارائه محتوای آموزشی کتاب‌های درسی اقدام شود.

افزایش ۲۵ درصدی سفر‌های نوروزی فرهنگیان

علی الهیار ترکمن، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: تا پایان روز دوازدهم فروردین ماه ۹۷، تعداد مسافران فرهنگی از مرز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشت.

وی افزود: در نوروز امسال، استان فارس با پذیرش ۶۰۵ هزار مسافر رکوردار بیشترین جذب مسافر و استان البرز با ۴۷۰۰ مسافر، کمترین گردشگر فرهنگی را به خود اختصاص دادند.

الهیار ادامه داد: استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، گیلان، یزد، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان و کردستان به ترتیب بیشترین پذیرش مسافرین فرهنگی را از آن خود کردند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در نوروز ۹۷ با رشد ۲۵ درصدی مسافرت‌های نوروزی ویژه فرهنگیان مواجه شدیم.

شعار سال را در ساخت و تجهیز مدارس به کار می‌گیریم

مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در یادداشتی به موضوع شعار سال 97 اشاره کرد و از کاربردی شدن آن در روند مدرسه سازی خبر داد و گفت: در مورد ترویج مصرف کالا‌های داخلی که شعار سال نیز هست؛ هرچند در حال حاضر در پروژه‌های آموزشی، بیشتر از مصالح و تجهیزات داخلی استفاده می‌شود؛ ولیکن در سال جاری تمام تلاش سازمان برساخت مدارس ایرانی و استفاده حداکثری ازمصالح و تاسیسات داخلی است والبته به شکل توامان توجه ویژه به تحقق معماری ایرانی- اسلامی در ساخت مدارس نیز مورد توجه خواهد بود.

وی گفت: در بحث اصلاح الگوی مصرف، این سازمان ساخت و توسعه مدارس سبز و مکان‌یابی‌مدارس مبتنی بر طرح آمایش سرزمین، توجه به اقلیم و شرایط محلی و نیازسنجی‌های دقیق را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

رایزنی برای روش‌های جایگزین در توزیع شیر مدارس

علی الهیار ترکمن معاون توسعه‌، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: علت اصلی توزیع نشدن شیر در مدارس محدودیت اعتباری دولت بوده است که با توجه به این شرایط دو پیشنهاد برای رفع این مشکل داشتیم.

وی با تشریح این پیشنهاد‌ها ادامه داد: یکی از پیشنهاد‌ها توزیع شیر در دوره ابتدایی و پیشنهاد دیگر توزیع شیر صرفا برای 7 استان محروم از نظر شاخص تغذیه‌ای بود.

معاون توسعه‌، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای اجرای دو پیشنهاد داده شده اعلام آمادگی کردیم اما هنوز هیچکدام از پیشنهادها مورد توجه نبوده  و هنوز هیچ اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.