سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام چینی: هیچ کس نمی‌تواند مانع از اتحاد چین شود

سفیر چین در آمریکا از امضای "قانون سفر به تایوان" از سوی دونالد ترامپ به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی جی تی ان، سویی تیان کای -- سفیر چین در آمریکا -- با اشاره به امضای قانون سفر به تایوان از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ضمن اعلام مخالفت شدید پکن با این قانون تاکید کرد هیچ کس نمی تواند مانع از بازپیوستن و اتحاد چین شود.

سویی تیان کای در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیون جهانی چین (سی جی تی ان)، مخالفت چین را با تصویب قانون در زمینه روابط آمریکا با تایوان مورد تاکید قرار داد و افزود: « ما از ابتدا با قانون موسوم به روابط تایوان مخالف بودیم و هیچ تغییری در موضع پکن اتفاق نیافتاده است زیرا موضوع تایوان به تمامیت ارضی، اقتدار ملی و وحدت چین مربوط می شود. لذا این موضوع به منافع ریشه ای ما باز می گردد و هیچ جایی برای سازش وجود ندارد. امیدواریم آمریکا به تعهداتی که در سه بیانیه مشترک بین دو کشور آمده پایبند بماند.»

دونالد ترامپ روز 16 مارس قانون سفر به تایوان را امضا کرد. این قانون مقام های آمریکایی و تایوانی را در همه سطوح تشویق می کند از کشورهای یکدیگر دیدار کنند. سویی تیان کای گفت: « ما به شدت با هرگونه روابط رسمی و نظامی بین آمریکا و تایوان مخالفیم. به شدت با فروش سلاح های آمریکایی به تایوان مخالفیم. اوضاع را از نزدیک دنبال می کنیم و به فراخور شرایط اقدام خواهیم کرد. یک چیز قطعی است و آن اینکه هیچ کس نمی تواند مانع یکپارچگی چین شود.»

انتهای پیام/

انتقاد چین از تصمیم اخیر آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.