سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقتدی صدر: شرکت در انتخابات یادآور معنای عشق به میهن و روحانیت است

رهبر جریان صدر عراق با هشدار درباره تحریم انتخابات پارلمانی، گفت که شرکت در انتخابات به معنای عشق به میهن و اطاعت از روحانیت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با هشدار درباره تحریم انتخابات پارلمانی، شرکت در انتخابات را به معنای عشق به میهن و اطاعت از روحانیت دانست.

مقتدی صدر درباره تحریم انتخابات پارلمانی که قرار است ماه «می» آینده برگزار شود، هشدار داد.

وی در بیانیه‌ای که دفترش آن را منتشر کرد، از تظاهراتی که خواستار تحریم انتخابات شده است، اعلام برائت کرد و گفت: شرکت در انتخابات عشق ورزیدن به میهن و اطاعت از روحانیت است.

وی تصریح کرد: برخی از ما سوال می‌کنند که هدف از مشارکت در انتخابات چیست در حالی که چه مشارکت کنیم و چه نکنیم همان چهره‌های فاسد پیشین به پارلمان راه پیدا می‌کنند؟

مقتدی صدر در پاسخ به پرسش این افراد گفت: پاسخ من به آن‌ها چند بخش است. نخست اینکه مشارکت در انتخابات به معنای عشق ورزیدن به وطن است بنابراین هر که به وطنش عشق می‌ورزد، باید پای صندوق‌های رای حضور یابد و هر که از این مساله طفره رود، به میهنش پشت کرده است. وطن به آرای مردم نیاز دارد.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه افزود: دوl اینکه مشارکت در انتخابات و انداختن رای به صندوق به معنای اطاعت از روحانیت و اعتماد به آن است چرا که به دشمن فاسد ثابت می‌شود که با قدرت اصلاحات سرنگون خواهد شد.

مقتدی صدر تاکید کرد: مشارکت در انتخابات بدین معناست که هر چه رهبر دستور دهد، اطاعت می‌شود.

وی در ادامه این مطلب افزود: سوم اینکه اگر شما رای ندهید احتمال ادامه قدرت فاسدان و تسلط آنان بر ما بیشتر می‌شود. ما در نبرد با فساد و مفسدان قرار داریم و شرکت نکردن در انتخابات باعث شکست در این نبرد و تسلیم در برابر فاسدان و مفسدان خواهد شد.

ریاض البدران رئیس اداره انتخاباتی در کمیساری عالی مستقل انتخابات در این باره گفت: نتایج انتخاباتی که قرار است ماه آینده در عراق برگزار شود، بلافاصله پس از ۲۴ ساعت از رای گیری مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمیساریای عالی مستقل انتخابات تدابیر و اقدامات خود را برای موفقیت انتخابات پارلمانی آینده در عراق افزایش داده است.

البدران افزود: این کمیساریا به منظور تسریع اعلام نتایج انتخابات که نظارت بر آن‌ها از طریق ماهواره صورت می‌گیرد، از تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

رهبر جریان صدر عراق درباره تحریم انتخابات هشدار داد

برچسب ها: عراق ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.